۳۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۰

کاهش مدت آموزش،به حرفه دریانوردی لطمه می‌زند

در حال حاضر براساس قوانین و مقرراتی که از سوی سازمان بنادر و دریانوردی اعلام شده است متقاضیان حرفه دریانوردی می‌توانند پس از گذراندن یک سال دوره آموزشی موفق به دریافت مدرک افسری شوند.
نویسنده: نرگس احسان دار
کد خبر: ۵۴۸۵۷
کاهش مدت آموزش،به حرفه دریانوردی لطمه می‌زند
مدیرعامل شرکت کیش راه آبی با اعلام این مطلب در گفت‌وگو با مانا یادآور شد: این در حالی است که پیش از این افراد با چهار سال تحصیل در دانشگاه موفق به دریافت مدرک افسری می‌شدند. به همین جهت پیشنهاد می‌شود سازمان بنادر و دریانوردی در این زمینه تجدیدنظر کند.
عیسی حسین نژاد خاطرنشان ساخت: با توجه به اینکه حرفه دریانوردی به علت جهانی بودن نیازمند تسلط افراد به زبان انگلیسی است متأسفانه این موضوع نیز در دوره یکساله چندان جدی گرفته نمی‌شود و همین امر باعث عدم کارایی افراد در فعالیت‌های تخصصی می‌شود.
به گفته وی کاهش مدت دوره‌های آموزش دریانوردی در هیچ جای دنیا سابقه ندارد چه بسا شرکت‌های خارجی‌ای که متقاضی نیروی‌انسانی دریانورد برای کار بر روی کشتی‌های خود هستند خواهان دریانوردی هستند که دوره چهار ساله را گذرانده باشد نه اینکه با یک سال آموزش به عنوان افسر شناخته شود.
مدیرعامل کیش راه آبی در ادامه گفت: قرار است در مجلس تصمیماتی پیرامون معادل‌سازی مدارک دریانوردان اتخاذ شود اما با یک ساله شدن دوره آموزشی به نظر می‌رسد وزارت علوم نسبت به این موضوع واکنش نشان داده و حاضر به موافقت با این طرح نشود.
وی در پایان پیشنهاد کرد: سازمان بنادر و دریانوردی تمهیداتی را به کار گیرد تا افراد غیرمتخصص برای دریافت مجوز آموزش اقدام نکنند چرا که متأسفانه بعضاً مشاهده می‌شود افراد غیرمتخصص وارد مقوله آموزش دریایی می‌شوند.
ارسال نظرات

نظرات کاربران

مجتبی نجف پور Iran (Islamic Republic of) ۳۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۷
0
0
کسانی که گواهینامه پایه دو میگیرند بایستی یکسال رانندگی کنند و سپس برای دریافت گواهینامه مینی بوس اقدام کنند. این دوستان در یک سال چه چیزی به داوطلب آموزش میدهند که میخواهند یک کشتی اقیانوس پیما و جان پرسنل آن را به دست او بسپارند؟؟؟؟؟
بسیار باعث تاسف است که با ساده انگاری و افکار پوپولیستی این صنعت حساس را نیز میخواهند به قهقرا ببرند.
صرف گذراندن چند واحد درسی معیار دریانورد شدن نیست!!!! فرد باید با تجربه کردن مسایل و موارد بسیار متنوع در دریا آموزشهای عملی و تجربیات حرفه ای خود را کسب کند.
جا دارد تمامی دریانوردان برای اعتراض به این تصمیم ساده لوحانه طومار جمع کنند و اعتراض نمایند.
علی نوین Iran (Islamic Republic of) ۱۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۹
0
0
افراد بی اطلاع با قراردادن اظهار نظر غیر مسئوالانه فقط باعث ایجاد جو روانی منفی میشوند
املا در سرار دنیا کتب غیر تخصصی و نامربوط تدریس نمیشود
دوما در سایر کشورها به همین روال آمو.زش صورت میگیرد شما از مراکز اکادمیک انگلیس و سنگاپور میتوانید مدت زمان آموزش ها رو بررسی کنید
سوما آموزش های فوق یک سال در مراکز آموزشی به تبع آن یک سال هم کار ورزی روی کشتی دارد و تازه بعد از آن باید امتحانات شایستگی سازمان بنادر و دریانوردی شرکت کنند که سطح امتحان برای کلیه فارغ اتحصیلان دانشگاهی و آموزشگاهی یک شکل هست و در دانشگاه که تحصیلات 4 سال زمان می برد بدلیل دروس عمومی مانند ادبیات و معارف و .. و دروس پایه شامل فیزیک و ریاضی و... میشود و دوروس تخصصی همان میزان است.
چنانچه خبرگزاری مانا میخواهد ترتیب مصاحبه بدهد لازم است از مطلعین همان رشته نظیر آموزش استفاده نماید تا اطلاعات ناقص و اشتباه روی سایت قرار نگیرد.
و در آخر شرکت های خارجی فقط دارا بودن مدارک شایستگی و تجربیات کافی مد نظرشون هست (تازه اگه مشکلات پاسپورتی کشورمون بعد توافق هسته مرتفع شود) مگه در مدرک شایستگی افراد مدت زمان تحصیل یا فارغ التحصیلی از مکان آموزشی درج میگردد که بخواهند این رو انتخاب یا اون رو رد نمایند مگه ما در ناوگان های کشتیرانی خودمون افسران خارجی نظیر اوکراینی، هندی و ... نداریم آیا بجز مدرک و تجربیات و سواد کافی ملاک دیگه ایی هم مورد ارزیابی قرار میگیرد!!!!!!!
آخرین اخبار