۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۵

رکود گردشگری در جزیره هنگام

با گرم شدن هوا و مهاجرت دلفین ها از اطراف آبهای جزیره، هم اکنون گردشگری این جزیره در رکود کامل به سر می برد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۵۴۷۱۳
رکود گردشگری در جزیره هنگام

مدیر عامل دفتر خدمات مسافرتی دلفهنگام در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: هر ساله با آغاز فصل تابستان و شروع گرما شاهد کاهش چشمگیر ورود گردشگران به جزیره هنگام هستیم.
افشین عباس نژاد هنگامی، افزود: ازسوی دیگر با گرم شدن هوا دلفین های اطراف جزیره به آبهای عمیق تر مهاجرت می کنند و به این ترتیب یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری هنگام تا شروع فصل پاییز از بین می رود.
این فعال بخش خصوصی در امر گردشگری دریایی خاطرنشان کرد: البته هم اکنون در تعطیلات آخر هفته در مجموع بین 15 تا 20 نفر به جزیره سفر می کنند که آمار قابل توجهی نیست.
وی با تاکید بر اینکه هم اکنون گردشگری جزیره هنگام در رکود کامل است، تصریح کرد: قایقدارانی که پیش از این در امر تردد گردشگران فعالیت داشتند هم اکنون دوباره به سمت صید و صیادی برای کسب روزی روی آورده اند.
به گفته مدیر عامل دفتر خدمات مسافرتی دلفهنگام در فصل ورود گردشگر حدود 70 فروند قایق تفریحی توسط بومیان جزیره در امر جابه جایی گردشگران از قشم به جزیره هنگام فعال هستند.
وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: تعداد این قایق های تفریحی در ایام پیک سفر همچون نوروز بیش از 100 فروند نیز خواهد رسید.
وی بیان کرد: در نیمه دوم سال معمولاً روزانه هزار نفر گردشگر از جاذبه های هنگام دیدن می کنندکه این آمار در ایام نوروز به دو هزار نفر در روز نیز می رسد.
عباس نژاد هنگامی با اشاره به بازارچه صنایع دستی جزیره هنگام خاطرنشان کرد: بانوان جزیره که گردانندگان اصلی این بازارچه محسوب می شوند هر روز صبح به امید ورود گردشگر به بازارچه می روند.
مدیر عامل دفتر خدمات مسافرتی دلفهنگام با اشاره به راه اندازی رستوران ساحلی در جزیره هنگام طی سال گذشته گفت: سعی داریم روز به روز سطح کیفیت خدمات این رستوران را افزایش دهیم.
به گفته وی، هم اکنون در رستوران شرایطی را فراهم کرده ایم که گردشگران می توانند به صورت رایگان از خدمات اینترنت بهره مند شود.
این فعال بخش خصوصی در امر گردشگری دریایی یادآور شد: به این ترتیب رکود گردشگری جزیره هنگام رکود اقتصادی بومیان جزیره را نیز به دنبال خواهد داشت.
وی گفت: امیدواریم شرایطی فراهم شود که گردشگران در تمام طول سال از جاذبه های گردشگری جزیره هنگام دیدن کنند.
به گفته وی، گشت دریایی، بازدید از دلفین ها، گشت در خشکی جزیره، صرف نهار محلی و دیدار از بازارچه صنایع دستی از جمله برنامه هایی است که برای گردشگران در نظر گرفته می شود.
وی یادآور شد: گردشگرانی که به جزیره هنگام سفر می کنند می توانند با اقامت در خانه های محلی جزیره، مدت زمان بیشتری را در جزیره سپری کنند.
گفتنی است از جمله نقاط دیدنی جزیره هنگام تأسیسات بندری انگلیسی‌ها است. تماشای دسته‌های دلفین اطراف جزیره یکی از دیدنی‌های این جزیره به شمار می‌رود.
شنا و غواصی در سواحل پیرامون جزیره و تماشای لاکپشت های دریایی، سواحل زیبای صخره‌ای و شنی از جمله جاذبه های دریایی اطراف هنگام و طبیعت منحصر به فرد، آهوان و تنها پارک کروکودیل کشور از جاذبه‌های داخل جزیره هنگام محسوب می‌شوند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار