۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۹

خسارت آتش سوزی در اسکله دیر برآورد شد/شناورها بیمه نبودند

معاون امورعمرانی استاندار بوشهر گفت:آتش سوزی 18 شناور صیادی و تجاری در اسکله دیر منجر به وارد شدن بیش از 50 میلیارد ریال خسارت شد.
نویسنده: امین رجب زاده
کد خبر: ۵۴۶۶۵
خسارت آتش سوزی در اسکله دیر برآورد شد/شناورها بیمه نبودند

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، سید محمدحسن باستی در جمع خبرنگاران در بوشهربا بیان اینکه محدود بودن فضای اسکله بندر دیر منجر به گسترش آتش سوزی در این اسکله شد اظهار داشت: به سبب محدودیت فضا در اسکله بندر دیر شناورها در کنار هم قرار دارند که این مهم سبب گسترش آتش سوزی در دیگر شناورها شد.
وی با اشاره به اینکه 10 ماشین آتش نشان در مهار آتش اسکله دیر مشارکت داشتند گفت: آتش سوزی عصر روز گذشته دریکی از شناورهای تجاری پهلوگرفته در اسکله دیر آغاز شد.

معاون امورعمرانی استاندار بوشهراظهار داشت: این آتش سوزی در پست پهلوگیری شناورهای تجاری آغاز شد که به سبب وزش باد سبب شعله‌ور شدن آتش در موتورلنج‌های پهلوگرفته شد.
وی با اشاره به اینکه وزش باد آتش را از پست شناورهای تجاری به پست پهلوگیری شناورهای صیادی تغییر جهت داد افزود: با توجه به اعزام آتش نشانان از نقاط مختلف استان بوشهر به محل حادثه و وجود شناور ناجی در منطقه آتش پس از 3 ساعت تلاش آتش نشانان مهار شد.
معاون امورعمرانی استاندار بوشهر با بیان اینکه 10 دستگاه آتش نشان در مهار این حادثه فعالیت داشتند افزود: فایبرگلاس بودن بدنه شناورها درآتش سوزی اسکله دیر سبب گسترش آتش شد که مهارآن پس از سه ساعت انجام شد.
باستی ازبیمه نبودن شناورها خبرداد و افزود: از 18 شناوری که دراسکله بندر دیر در آتش سوختند 17 شناور آن بیمه نبودند که برای جبران خسارت آنها دولت نمی‌تواند کمک زیادی به صاحبان این شناورها داشته باشد.
وی، از خسارت 50 میلیارد ریال به شناورها در جریان آتش سوزی خبرداد و ادامه داد: امکان‌ اعزام شناور آتش خوار برای هر اسکله مقدور نیست چراکه در 14 منطقه ساحلی شناورهای صیادی و تجاری استقرار دارد و این در حالی است که روستاهای ساحلی هم دارای اسکله هستند.
معاون عمرانی استاندار بوشهر از خسارت به 18 شناور دراسکله دیر خبرداد و افزود: دراین حادثه آتش سوزی 12 فروند شناور صیادی و شش شناور تجاری درآتش سوخت.
باستی افزود: برآورد اولیه نشان می‌دهد که این حادثه آتش سوزی 50 میلیارد ریال به صاحبان شناورهای صیادی و تجاری خسارت وارد کرده است.
بندر دیر که با داشتن حدود 500 لنج و قایق صیادی بزرگ ترین بندر صیادی کشور به شمار می رود و دیروز بعدازظهر شاهد وقوع حادثه آتش سوزی بود، هیچ امکاناتی برای مهار آتش ندارد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار