۲۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۵

تجهیزات گمرکات گیلان توسعه می یابد

مدیر کل اداره گمرکات استان گیلان گفت: بندر تازه تاسیس و منطقه ویژه اقتصادی آستارا می تواند فرصت و مزیت های خوبی را برای سرمایه گذاران و بازرگانان منطقه فراهم آورد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۵۴۵۹۷
تجهیزات گمرکات گیلان توسعه می یابد

محمد شهبازی در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: گمرکات استان گیلان با واقع شدن در مسیرکریدور بین المللی شمال جنوب و جاده ابریشم به عنوان پیوند دهنده قاره کهن و خاور دور با اروپا از دیر باز نقش مهمی در عرصه تجارت و اقتصاد کشور و منطقه ایفا کرده است .
مدیر کل اداره گمرکات استان گیلان یادآور شد: گمرک بندر انزلی مهمترین و فعالترین گمرک بندری شمال کشور بوده و بیشترین حجم تجارت با کشورهای CIS خصوصاً روسیه را برعهده دارد .
به گفته شهبازی، محصولات نباتی ، مواد معدنی و سیمان ، محصولات صنایع غذایی و محصولات صنایع پلاستیک عمده کالای صادراتی و آهن آلات ، چوب و تخته، محصولات شیمیایی و ماشین آلات صنعتی بیشترین حجم واردات این گمرک را در برمی گیرد.
وی اذعان داشت: همچنین ترانزیت سوخت از مبدا کشورهای CIS به عراق و افغانستان و ترانزیت خودرو به کشورهای همسایه شمالی از دیگر فعالیت های این گمرک است.
این مقام مسئول در استان گیلان در ادامه به گمرک آستارا گمرک به عنوان مهمترین مرز زمینی شمال کشور اشاره کرد و گفت: همین امر باعث شده تا این گمرک از موقعیت ممتازی در رویه های تجاری و مسافری خصوصا در زمینه صادرات و ترانزیت برخوردار باشد.
وی با بیان اینکه بیشترین حجم تجارت ایران باکشور آذربایجان از مرز آستارا انجام می شود، بیان کرد: در کنار مرز زمینی آستارا بندر تازه تاسیس و منطقه ویژه اقتصادی آستارا می تواند فرصت و مزیت های خوبی را برای سرمایه گذاران و بازرگانان فراهم آورد.
وی تاکید کرد: همچنین منطقه آزاد تجاری صنعتی انزلی با ارائه تسهیلات و اعطای معافیت های مالیاتی می تواند از مهمترین مشوق های سرمایه گذاری در استان باشد.
مدیر کل اداره گمرکات استان گیلان اعلام کرد: با استقرار گمرک در این منطقه تمام خدمات مورد نیاز سرمایه گذاران بخش تولید در کوتاه ترین زمان ممکن و با حداقل تشریفات قابل ارائه است.
شهبازی یادآور شد: همچنین تصویب قانون کالای همراه مسافر از خرداد ماه سال 92 فرصت های جدیدی را برای سرمایه گذاران و تولید کنندگان جهت عرضه کالاهای تولیدی و صادراتی در منطقه و رقابت با کالاهای مصرفی خارجی فراهم کرده است.
وی همچنین با اشاره به گمرک فرودگاه رشت تصریح کرد: این گمرک به عنوان تنها مرز بین المللی و هوایی استان ارائه دهنده خدمات گمرکی به مسافران ورودی و خروجی از کشور و همچنین زائران عتبات عالیات و حج بوده و که امیدواریم با راه اندازی حوزه تجاری در آینده ای نزدیک شاهد ارائه خدمات نوین به تجار و فعالان اقتصادی استان از این مرز هوایی باشیم.
وی تصریح کرد: عمده فعالیت گمرک امانات پستی ارسال و مراسلات( صادرات و واردات ) بسته های پستی در حد هدیه و سوغات است که در استان گیلان علاوه برگمرک امانات پستی در شهرستان رشت و انزلی و آستارا ، ادارات پست شهرهای آستانه ، لاهیجان ،لنگرود ، رودسر ، فومن، رودبار و منجیل به نیابت از گمرک خدمات گمرکی مربوط به صادرات بسته های پستی را ارائه می دهند .
این مقام مسئول در استان گیلان متذکر شد: توسعه تجهیزات روز دنیا در گمرکات استان گیلان در دستور کار اداره گمرکات این استان قرار دارد که امیدواریم در آینده ای نه چندان دور شاهد ورود تجهیزات بیشتر در این گمرکات باشیم.

برچسب ها: گمرک گیلان
ارسال نظرات
آخرین اخبار