۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۵

صدور بیمه نامه برای کشتی های نفتکش ایرانی/ ضرورت استفاده از تکنولوژی ها روز دنیا برای بیمه شناورها

مدیر عامل شرکت بیمه تجارت از همکاری با شرکتهای بیمه معتبر خارجی به منظور صدور بیمه نامه برای کشتی های نفتکش ایرانی خبر داد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۵۴۵۴۶
صدور بیمه نامه برای کشتی های نفتکش ایرانی/ ضرورت استفاده از تکنولوژی ها روز دنیا برای بیمه شناورها

مهدی سامری در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: شرکت بیمه تجارت به عنوان بزرگترین شرکت بیمه خصوصی به لحاظ ثبت سرمایه ثبتی اولیه در ایران در امر صدور بیمه نامه برای انواع شناورها فعال است.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه بانک تجارت یکی از مهمترین سهام داران شرکت ما محسوب می شود، لذا این پتانسیل در شرکت بیمه تجارت وجود دارد که در صدور بیمه نامه برای محموله های بزرگ و نفتی که توسط شناورها حمل می شود نیز وارد شود.
مدیر عامل شرکت بیمه تجارت عنوان کرد: در این راستا با چند شرکت معتبر خارجی وارد مذاکره شده ایم که بتوانیم با همکاری آنها نسبت به صدور بیمه نامه برای کشتی های نفتکش اقدام کنیم.
وی یادآور شد: از سوی دیگر نیز با خطوط داخلی فعال در زمینه نفتکش وارد مذاکره شده ایم که تا زمان نهایی شدن بیمه نامه به دلیل مباحث رقابتی با سایر بیمه گرها نام شرکت نفتکش را اعلام نخواهیم کرد.
این مقام مسئول در شرکت بیمه تجارت یادآور شد: بر اساس برنامه ریزیهای صورت گرفته قصد داریم در امر استخراج و حمل و نقل در حوزه انرژی و نفت وارد شویم و امیدواریم با خدماتی که ارائه می دهیم حضور اثرگذاری برای فعالان این صنعت داشته باشیم.
سامری همچنین از اعلام آمادگی شرکت بیمه تجارت برای صدور بیمه نامه شناورهای مسافربری خبر داد و گفت: به این منظور پکیج هایی ویژه ای تهیه شده است که در اختیار این لاین ها قرار داده خواهد شد.
وی در ادامه با اشاره به اینکه طی سالهای اخیر به دلیل اعمال تحریم ها شاهد کاهش همکاریهای خارجی باشرکت های معتبر بیمه ای در سراسر دنیا بوده ایم، خاطرنشان ساخت: امیدواریم به زودی شاهد بازشدن دریچه های جدیدی در بحث واگذاری بیمه های اتکایی با شرکت های بیمه خارجی باشیم.
این مقام مسئول در شرکت بیمه تجارت تاکید کرد: انتقال تکنولوژی روز دنیا در مباحث بیمه ای کشور و بومی کردن آنها یکی ازمهمترین اهداف شرکت بیمه تجارت است.
وی خاطرنشان کرد: در این راستا نیز مطالعات خوبی توسط کارشناسان شرکت انجام شده است تا ورود تکنولوژی ها جدید بیمه گری خدمات بهتر و استاندارد روز دنیا را به بیمه گذار ارائه دهیم.
سامری متذکر شد: این تجارت را از شرکت های بیمه معتبر خارجی کسب می کنیم و سعی خواهیم کرد فرهنگ آن را در کشور بومی گذاری و کاربردی کنیم.
وی یادآور شد: با وجود اینکه حدود 70 سال از قدمت بیمه در کشور ما می گذارد اما متاسفانه در این مدت نتوانسته ایم همگام با کشورهای پیشرو در صنعت بیمه حرکت کنیم.
وی اظهار داشت: شرکت های بیمه موفق نشده اند بیمه را به عنوان یکی از مخارج اصلی مردم در سبد هزینه های خانواده های ایرانی قرار داده و به مردم اثبات کنند با بیمه می توانند با ریسک کمتری زندگی کرده و دغدغه خاطر کمتری داشته باشند.
مدیر عامل شرکت بیمه تجارت عنوان کرد: از سوی دیگر هنوز نوع مدیریت ریسک توسط شرکت های بیمه داخلی مطالعه نشده است و این در حالی است که بسیاری از کشورهای پیشرو در صنعت بیمه موفق شده اند با مدیریت ریسک نرخ ها را به نفع بیمه گذار متعادل کنند.
وی ادامه داد: به این ترتیب این شرکت های بیمه کننده با مدیریت ریسک شرایط مناسبی را برای تشویق عموم مردم به استفاده از خدمات بیمه ای در کشورشان فراهم کرده اند.
سامری تصریح کرد: فراهم شدن چنین شرایطی در خدمات بیمه ای کشور ما نیز مستلزم استفاده از دانش روز دنیا است.
وی اذعان داشت: ارتباط تنگاتنگ با شرکت های معتبر بیمه خارجی در قالب آموزش های مستمر، رد و بدل کردن نیروی انسانی در راستای آموزش می تواند در به روز شدن شرکت های بیمه ای بسیار موثر باشد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار