۰۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۱

لازمه بیمه شدن شناورها استفاده از خدمه آموزش دیده است

استفاده مالکان شناورهای باربری، مسافری و صیادی از خدمه آموزش دیده و مجرب تاثیر مستقیمی بر نوع بیمه شناور آنها خواهد داشت.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۵۴۵۴۰
لازمه بیمه شدن شناورها استفاده از خدمه آموزش دیده است

مدیر اجرایی مهندسی، مسئولیت و طرح های خاص بیمه کارآفرین در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: یکی از موارد مهم برای شرکت بیمه گر این است که مدیریت شناورها در حد عالی باشد به این معنا که خدمه شناور را کادر مجرب و آموزش دیده تشکیل دهند.
ولی الله طاهریان، با تاکید بر اینکه تخصص خدمه ای که هدایت شناور را به عهده دارند اثر مستقیم بر نرخ بیمه و تعیین میزان ریسک از سوی بیمه گر دارد، تصریح کرد: به این منظور خدمه باید تمام کلاس های آموزشی لازم را گذرانده و دارای مدارک معتبر باشند.
وی گفت: سازمان بنادر و دریانوردی باید قوانین و مقررات دریانوردی را برای شناورهای سنتی فعال در امر باربری در آبهای جنوبی اعمال کند.
وی همچنین به بیمه شناورها صیادی اشاره کرد و گفت: از سوی دیگر سازمان شیلات ایران نیز موظف است نسبت به برگزاری کلاس های آموزشی برای صیادان اقدام کنند تا به این ترتیب با اعطای گواهینامه های لازم به آنها بیمه گر اطمینان حاصل کند که خدمه شناور از صلاحیت لازم برای هدایت شناور برخوردارند تا بتواند نسبت به تعیین نرخ اقدام کند.
مدیر اجرایی مهندسی، مسئولیت و طرحهای خاص بیمه کارآفرین متذکر شد: چنانچه خدمه شناور از آگاهی ها کافی برخوردار نباشند در صورت بروز حادثه احتمالی قادر نخواهند بود شرایط به وجود آمده را کنترل کنند.
وی با اشاره به اینکه مطابق قوانین دریانوردی خدمه باید گواهینامه های بین المللی را داشته باشند، یادآور شد: بیمه گر در زمان بیمه کردن شناور در بیمه نامه قید می کند که خدمه باید دارای گواهینامه های لازم باشند و چناچه خسارتی به وجود آید که مشخص شود این خسارت به دلیل ناکارآمدی خدمه بوده، بیمه گر می تواند به راحتی از پرداخت حق بیمه ممانعت به عمل آورد.
طاهریان گفت: متاسفانه هم اکنون شاهد هستیم مالکان شناورهای سنتی فعال در آبهای جنوبی به دلیل هزینه بالای خدمه های آموزش دیده از نیروهای نابلد استفاده می کنند.
این کارشناس در امور بیمه اظهار داشت: در کشور ما تعداد موسسات آموزشی ویژه کارکنان شناورها بسیار اندک است.
مدیر اجرایی مهندسی، مسئولیت و طرحهای خاص بیمه کارآفرین گفت: سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان متولی اصلی حمل و نقل دریایی کشور موظف است در راستای توسعه چنین موسساتی و آموزش خدمه دریانورد اقدامات لازم را انجام دهد.
وی در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: همچنین یکی از موارد مهم در بیمه کردن شناورها که مورد توجه شرکت بیمه گر قرار دارد توجه به سن شناورهاست.
طاهری با اشاره به اینکه طی سالهای اخیر نوسازی ناوگان دریایی در بخش مسافری و باربری از سوی سازمان بنادر و دریانوری در حال انجام است، اظهار داشت: در صورت نو بودن شناورها شرایط برای بیمه گذار و بیمه گر بسیار بهتر خواهد بود.
این مقام مسئول در بیمه کارآفرین اظهار امیدواری کرد: با تدابیر لازم از سوی سازمان بنادر و دریانوردی در سالهای آینده شاهد نوسازی شناورها و تربیت خدمه های آموزش دیده در این شناور ها باشیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار