۱۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۱

از سرگیری ترانزیت سوخت مخازن صدرا در گمرک امیرآباد

مدیر گمرک منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد گفت: در تلاش هستیم تا بحث ترانزیت سوخت از طریق مخازن صدرا را که حدود 10 ماه متوقف شده است را امسال اجرایی کنیم.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۵۴۴۳۴
از سرگیری ترانزیت سوخت مخازن صدرا در گمرک امیرآباد

امیر جشمیدی، مدیر گمرک منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد به خبرنگار مانا گفت: اجرای سامانه جامع بازبینی و ثبت سیستمی اظهارنامه ها یکی از مهمترین برنامه های گمرک امیرآباد است که در سال جاری انجام خواهد شد.
به گفته وی این طرح در جهت تسریع تشریفات گمرکی، کاهش هزینه و زمان ترخیص کالا و در راستای رفاه حال فعالان اقتصادی صورت خواهد گرفت.
وی ادامه داد: بر اساس این طرح ورود اطلاعات در بخش گمرک حذف می شود و مراجعه کنندگان باید اطلاعات خود را ازطریق اینترنت وارد کنند.
جمشیدی خاطرنشان کرد: از آنجا که فاصله منطقه ویژه اقتصادی امیر آباد با نزدیکترین شهر پرجمعیت 45 کیلومتر است لذا برای رفاه بیشتر مراجعه کنندگان به گمرک قرار است امسال کافی نت نیز در محل گمرک امیرآباد راه اندازی کنیم.
وی با بیان اینکه راه اندازی کافی نت به منظور تسهیل در امر ورود اطلاعات توسط مراجعه کنندگان به گمرک صورت می گیرد، یادآور شد: اجرایی شدن این امر شرایط مناسبی را در راستای خدمات رسانی به فعالان اقتصادی فراهم خواهد کرد.
وی اجرایی شدن استقرار کامل بانک ملی شعبه بندر امیرآباد در ساختمان اداری گمرک، اجرای خط اختصاصی MPLS و ارتباط انبارهای اختصاصی به ساختمان اداری گمرک و کنترل باسکولها را از جمله اقدامات پیش بینی شده در سال جاری اعلام کرد.
به گفته مدیر گمرک منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد، راه اندازی اتاق مانیتورینگ انبارهای اختصاصی و کنترل و بررسی لحظه ای ورود و خروج کالا از انبارها، نصب دستگاه POS در واحد درب خروج به منظور پرداخت هزینه های گمرکی مربوطه خارج از وقت اداری توسط صاحبان کالا از دیگر اقدماتی است که در سال جاری صورت خواهد گرفت.
جمشیدی همچنین نصب و راه اندازی دوربین های مدار بسته در محوطه گمرکی و درب های ورود و خروج را از جمله موارد دیگری دانست که امسال اجرایی خواهد شد.
وی به اجرای کامل پنجره واحد تجارت فرامرزی و استقرار کلیه سازمانهای مرتبط با گمرک در ساختمان گمرک اشاره کرد و اظهار داشت: در حال حاضر نمایندگان اتاق بازرگانی ، حمل و نقل و راهداری ، بانک ملی ، استاندارد و دامپزشکی در این واحد مستقر هستند.
مدیر گمرک منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد در ادامه سخنان خود گفت: همچنین در تلاش هستیم تا بحث ترانزیت سوخت از طریق مخازن صدرا را که حدود 10 ماه است متوقف شده امسال اجرایی کنیم.
این مقام مسئول در گمرگ منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد خاطرنشان کرد: با مذاکرات صورت گرفته با مخابرات استان قصد داریم امسال فعالیت های گمرک امیرآباد را از طریق پیامک به فعالان اقتصادی اطلاع رسانی کنیم.
گمرک امیرآباد علاوه بر فعالیت در منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد ، فعالیت دو پایانه مواد نفتی شامل پایانه نفتی نکاء و پایانه نفتی صدرا (بعنوان مخازن اختصاصی ) را با ایجاد دفاترگمرکی در این دو پایانه تحت پوشش دارد .
این گمرک دررویه های واردات قطعی و موقت ،صادرات قطعی، ترانزیت خارجی و داخلی ، کارنه تیر و مرجوعی فعال است.

برچسب ها: امیرآباد گمرک
ارسال نظرات
آخرین اخبار