۱۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۴

پیش بینی صید 9 هزار تن میگوی دریایی در سال جاری

مدیر کل دفتر امور صید و صیادی سازمان شیلات ایران از پیش بینی حدود 9 هزار تن میگوی دریایی در سال جاری خبر داد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۵۳۹۹۶
پیش بینی صید 9 هزار تن میگوی دریایی در سال جاری

مختار آخوندی به خبرنگار مانا گفت: صید میگو در آبهای خوزستان و بوشهر از اواسط مرداد ماه به مدت 45 روز آغاز خواهد شد.
وی در ادامه سخنان خود افزود: البته در پاییز نیز یک فصل دیگر برای صید میگوی دریایی در استان خوزستان اعلام خواهد شد.
مدیر کل دفتر امور صید و صیادی سازمان شیلات ایران اظهار اشت: همچنین از اواسط مهر ماه فصل صید میگوی دریایی در آبهای استان هرمزگان انجام خواهد شد.
این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران خاطرنشان کرد: مجوز صید میگو در استان بوشهر برای بیش از هزار قایق و لنج صادر خواهد شد.
مدیر کل دفتر امور صید وصیادی سازمان شیلات ایران عنوان کرد: زمان مجاز صید میگو برای قایق های کوچک دو روز زودتر از فعالیت صید لنج ها صادر خواهد شد.
به گفته وی، پیش بینی می شود همانند سالهای گذشته بیش از 10 هزار نفر برای صید میگو در بوشهر به دریا اعزام شوند.
آخوندی بیان کرد: شناورهای تفریحی و بدون هویت درمدت فصل صید میگو حق هیچ فعالیت صیادی در ندارند و پاسگاه های دریابانی باید با متخلفان برخورد کنند.
این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران ادامه داد: پایان زمان صید پس از بررسی های پژوهشکده میگوی کشور مستقر در بوشهر با توجه به اصل حفاظت از ذخایر اعلام می شود.
وی برتوجه صیادان به اجرای مقررات و آیین نامه های فصل صید تاکید کرد و گفت: مناطق ممنوع صید در استان بوشهر شامل مناطق حفاظت شده اطراف رودخانه موند، ساحل هلیله و رودحله است که صیادان از تلاش برای صید در این مناطق باید خودداری کنند.
مدیر کل دفتر امور صید و صیادی سازمان شیلات ایران خاطرنشان کرد: در مجموع سالانه حدود 9 هزار تن میگوی دریایی در آبهای جنوبی کشور به صورت مجاز صید می شود.
وی یادآور شد: پیش بینی می شود با مدیریت صحیح امسال نیز شاهد تولید حداقل 9 هزار تن میگوی دریایی باشیم.
وی خاطرنشان کرد: هر سال حدود دو هزار و 500 تن میگوی دریایی توسط صیادان بوشهر طی یک ماه فصل مجاز صید برداشت می شود.
به گفته این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران، عمده میگوهای دریایی صید شده در آبهای جنوبی کشور از نوع ببری و موزی است.
وی اظهار داشت: بخش زیادی از میگوی دریایی صید شده آبهای جنوبی به سایر کشورهای جنوب شرق آسیا و اروپا هر ساله صادر می شود.
آخوندی با اشاره به اینکه طی سالهای اخیر مصرف داخلی میگو و سایر آبزیان بهتر شده است، گفت: بخشی از میگوی صید شده نیز در بازار داخلی به فروش می رسد.
مدیر کل دفتر امور صید و صیادی سازمان شیلات ایران عنوان کرد: از زمانی که صیدمیگوی دریایی مجاز اعلام می شود به طور مرتب ذخایر رصد می شوند.
وی اذعان داشت: با انجام گشت های تحقیقاتی و شاخص های زیستی و آماری در هنگام صید وضعیت ذخایر میگو بررسی می شود.
به گفته این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران اگر در زمان بررسی ها مشخص شود که صید ذخایر را تحت فشار قرار داده است، صید تعطیل اعلام خواهد شد.
آخوندی اظهار کرد: هر چند از ابتدا زمان صید مجاز 45 روز اعلام می شود اما بارها پیش آمده به دلیل تحت فشار واقع شدن ذخایر ، زمان صید به 30 روز نیز کاهش یافته است.
وی با اشاره به اینکه ذخایر میگوی آبهای کشور هر سال نسبت به سال قبل آن کاهش چشمگیر می یابد گفت: باید با کنترل صید غیرمجاز و نیز بازسازی ذخایر با این معظل جدی مقابله کنیم.

برچسب ها: میگو
ارسال نظرات
آخرین اخبار