۰۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۵

فعالیت بیمه های دریایی نباید به بازار ایران محدود شود

بیمه های دریایی باید برای ماندگاری در صنعت و ادامه مسیر می بایست کیفیت خدمات خود را افزایش دهند و در سطح بین‌الملل قیمت خدمات خود را استاندارد کنند.
نویسنده: نرگس احسان دار
کد خبر: ۵۳۸۹۰
فعالیت بیمه های دریایی نباید به بازار ایران محدود شود
مدیرعامل شرکت افرامارین کیش  در گفتگو با مانا با بیان اینکه نمی توان بیمه را به بازار ایران محدود کرد یادآور شد: بحث بیمه، کنترل و پخش کردن ریسک است و نگه داشتن ریسک در داخل کشور درست نیست. باید مکان‌هایی در خارج از ایران و افرادی که مورد اعتماد ما در هر زمان باشند را شناسایی کنیم که بتوانیم با سرمایه‌گذاری در آن به گونه ای که در دوران تحریم و غیرتحریم، با آنها اقتصاد ادامه‌داری را در صنعت بیرون برنامه‌ریزی کنیم.
کاپیتان محمدرضا محمدی بنایی تصریح کرد: صنعت بیمه کشور در کنار صنعت دریایی باید یک تفکر اکوسیستمی داشته باشد به گونه ای که همه سازمان‌ها مسئولیت‌های اجتماعی خود را به نحو احسن اجرایی کنند.
مدیرعامل شرکت افرامارین کیش تاکید کرد: اگر می‌خواهیم در چارچوب اقتصاد مقاومتی حرکت کنیم، باید منافع شخصی را کنار بگذاریم و منافع اجتماعی و ملی را در نظر داشته باشیم.
وی فراهم نبودن بسترهای قانونی در صنعت بیمه را یکی از مشکلات اصلی و پایه ای عنوان کرد و گفت: کشتیرانی و صنعت بیمه دریایی جهان‌زاد هستند و باید بین‌المللی کار کنند نمی‌توان آنها را محدود کرد.
بنایی با اشاره به مشخص بودن چارچوب اقتصاد مقاومتی افزود: باید بررسی شود که در این چارچوب چگونه می‌توانیم فعالیت درستی داشته باشیم محدود شدن به تولید داخل یک تعبیر نادرست از اقتصاد مقاومتی است.
وی تصریح کرد : باید برای ماندگاری در صنعت بیمه دریایی و ادامه مسیر با ظرفیت‌هایی که ایجاد شده کیفیت خدمات خود را افزایش داده  و در سطح بین‌الملل قیمت خدمات خود را استاندارد کنیم.
وی در ادامه با اشاره به مشکلات مربوط به مالیات گفت: با رفع تحریم‌ها فرصت مناسبی برای رقابت بیمه‌های داخلی و خارجی پیش خواهد آمد و امیدواریم بیمه‌های داخلی بتوانند با برنامه‌ریزی مناسب نسبت به رفع مشکلات متنوع اعم از کیفیت خدمات و نرخ و شرایط قراردادهای بیمه در دوران پساتحریم فائق آیند.
‌بنایی خاطرنشان کرد: بعد از پایان دوران تحریم یکی از وظایف کشتیرانی ها حضور در بازار جهانی و بنادر بین‌المللی است و در این خصوص مؤسسات رده‌بندی ، بیمه‌ها و امثالهم باید سرعت ارتقاء استانداردهای کیفی خود را افزایش دهند چرا که به نظر می رسد هنوز از استانداردهای لازم عقب هستیم.
ارسال نظرات
آخرین اخبار