کاهش ۶۵ درصدی میزان خسارت و حوادث کشتی‌های بزرگ در شرایط غیر جنگی

کاهش ۶۵ درصدی میزان خسارت و حوادث کشتی‌های بزرگ در شرایط غیر جنگی

میزان خسارت و حوادث کشتی‌های بزرگ ناوگان جهانی کشتیرانی از سال ۱۹۹۴ تا پایان سال ۲۰۲۳ میلادی بدون در نظر گرفتن شرایط جنگی به پایین‌ترین رقم یعنی از ۲۰۰ کشتی به ۲۶ کشتی رسیده است.
دوشنبه ۰۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۴
تداوم اجرای رویکرد ساخت داخل در گروه کشتیرانی/ اروندان دو شناور خدماتی برای گروه کشتیرانی می‌سازد
«مسیر خدمت» ادامه دارد؛

تداوم اجرای رویکرد ساخت داخل در گروه کشتیرانی/ اروندان دو شناور خدماتی برای گروه کشتیرانی می‌سازد

در راستای تداوم نگاه گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به بهره‌گیری از توانمندی‌های تولید داخلی، قرارداد ساخت دو فروند شناور خدماتی بین گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و شرکت کشتی‌سازی اروندان، ظهر امروز منعقد شد.
يکشنبه ۰۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۵
سود ۵.۴ میلیارد دلاری حمل‌و‌نقل کانتینری علی‌ر‌غم بحران دریای سرخ

سود ۵.۴ میلیارد دلاری حمل‌و‌نقل کانتینری علی‌ر‌غم بحران دریای سرخ

خطوط کشتیرانی بزرگ کانتینری علی‌رغم بحران دریای سرخ پس از ۱۲ ماه کاهش سود در سه ماه اول سال ۲۰۲۴ میلادی سود ۵.۴ میلیارد دلاری به دست آوردند.
يکشنبه ۰۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۱
دعوت سازمان IMO برای برگزاری مراسم روز جهانی دریانورد

دعوت سازمان IMO برای برگزاری مراسم روز جهانی دریانورد

سازمان بین‌المللی دریانوردی و سایر سازمان‌های مردم‌نهاد به منظور برگزاری هرچه بهتر جشن روز جهانی دریانورد که قرار است در تاریخ ۲۵ ژوئن ۲۰۲۴ میلادی در سراسر جهان برگزار شود، از جامعۀ دریایی خواستند به کمپین حمایت از دریانوردان ملحق شوند.
شنبه ۰۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۹
راه‌اندازی سامانه خرید اینترنتی بلیت شناور‌های مسافربری در خارگ

راه‌اندازی سامانه خرید اینترنتی بلیت شناور‌های مسافربری در خارگ

برای رفاه حال مسافرین سامانه فروش بلیت شناور‌های مسافربری در مسیر جزیره خارگ راه‌اندازی شد.
شنبه ۰۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۱
ظرفیت سازی برای واردات و ذخیره گاز LNG بیش از تقاضا است

ظرفیت سازی برای واردات و ذخیره گاز LNG بیش از تقاضا است

تقاضای جهانی LNG درحال حاضر سالانه ۴۰۵ میلیون تُن برآورد می‌شود که تا سال ۲۰۴۰ میلادی این رقم ۵۰ درصد افزایش خواهد یافت، این درحالی است که ظرفیت سازی برای واردات و ذخیره این محصول حدود یک میلیارد تُن در سال است به همین جهت کارشناسان پیشنهاد می‌کنند از این مراکز و مخازن ذخیره برای سایر سوخت‌های سبز هم استفاده شود.
پنجشنبه ۰۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۹
۷ کریدور بین‌المللی منطقه اکو از مسیر ریلی ایران عبور می‌کنند

۷ کریدور بین‌المللی منطقه اکو از مسیر ریلی ایران عبور می‌کنند

مدیرعامل راه آهن گفت: بسیاری از کریدور‌های ریلی بین المللی منطقه اکو از مسیر ریلی ایران عبور می‌کنند که از جمله آن‌ها می‌توان به کریدور شمال-جنوب و کریدور آلماتی-استانبول-تهران اشاره کرد.
سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۰
عزم چین برای تبدیل به غول صادراتی LNG در جهان

عزم چین برای تبدیل به غول صادراتی LNG در جهان

چین تصمیم گرفته است به عنوان بزرگترین خریدار LNG و صادر کننده آن به سایر کشور‌ها به غول صادراتی گاز LNG تبدیل شود.
سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۷
پیام تسلیت مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در پی شهادت رئیس جمهور

پیام تسلیت مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در پی شهادت رئیس جمهور

در پی سانحه دلخراش سقوط بالگرد و شهادت رئیس جمهور و همراهان ایشان، محمدرضا مدرس خیابانی نائب رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران طی پیامی این واقعه را تسلیت گفت.
دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۰
روسیه علی‌رغم تحریم‌های غرب ۸۹ میلیارد دلار گازوییل صادر کرد

روسیه علی‌رغم تحریم‌های غرب ۸۹ میلیارد دلار گازوییل صادر کرد

در سال ۲۰۲۳، با وجود کاهش ۱۴ درصدی در حجم صادرات، ارزش صادرات فرآورده‌های نفتی روسیه به ۸۹ میلیارد دلار رسید. عمده این صادرات به کشور‌های ترکیه، برزیل، عربستان سعودی، آلمان، فرانسه و آفریقا انجام شده است.
يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۳
راه اندازی مسیر جاده‌ای توسط بندر صلاله عمان

راه اندازی مسیر جاده‌ای توسط بندر صلاله عمان

بندر صلاله عمان یک مسیر زمینی را به منظور اجتناب کشتی‌ها از دریای سرخ به سمت جده عربستان راه اندازی کرده تا کانتینرها از آنجا به کشتی‌های مستقر در کانال سوئز تحویل شوند.
يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۴
کانال پاناما به چرخه اصلی ترانزیت کشتی‌ها بازگشت

کانال پاناما به چرخه اصلی ترانزیت کشتی‌ها بازگشت

تعداد کشتی‌ها‌ی ترانزیتی روزانه که پیش از این با محدودیت مواجه شده بود، از تاریخ ۱۶ ماه می‌ از ۲۴ فروند به ۳۱ فروند افزایش یافت.
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۲
بحران دریای سرخ نیاز به کشتی‌های متوسط را بیشتر کرده است

بحران دریای سرخ نیاز به کشتی‌های متوسط را بیشتر کرده است

بحران دریای سرخ باعث کمبود کشتی‌های کوچک و متوسط در ائتلاف‌های کانتینری شد به گونه‌ای که حداکثر ظرفیت به منظور عبور کشتی‌ها به سمت بنادر آفریقایی و امید نیک ۱۴۰۰۰ teu است که به همین جهت کمبود این قبیل کشتی‌ها در مسیر‌های آسیا به آفریقا مشاهده می‌شود.
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۱