۰۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۴

ژاپن ساخت اولین تانکر ذخیره کربن را کلید زد

کشتی سازان ژاپنی اولین پروژه ساخت تانکر‌های ذخیره دی اکسید کربن مایع CO۲ را آغاز کردند که قرار است تا پایان سال ۲۰۲۳ میلادی از نمونه آزمایشی آن رونمایی شود.
کد خبر: ۹۶۰۰۵

ژاپن ساخت اولین تانکر ذخیره کربن را کلید زد

 

به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از سایت میتسوبیشی؛ اولین پروژۀ ساخت تانکر به منظور جذب و ذخیرۀ کربن توسط گروهی از کشتی سازان ژاپنی با عنوان (LCO۲) آغاز شد.

کشتی سازان و متخصصان شرکت میتسوبیشی ژاپن که از شرکت‌های جانبی صنایع سنگین میتسوبیشی به شمار می‌روند سرمایه گذاری را با همکاری شرکت کشتی سازی ایماباری و شرکت دریایی ژاپن مارین یونایتد به طور مشترک آغاز کردند و قرار است پس از رونمایی از اولین کشتی تانکر تولید انبوه این قبیل تانکر‌ها  تا سال ۲۰۲۷ میلادی آغاز شود.

 کشتی آزمایشی LCO۲ در کارخانه کشتی سازی نیهون ژاپن ساخته می‌شود

براساس این گزارش در اجرای این پروژه محققان ژاپنی از فنّاوری‌های مهندسی دریایی به منظور اجرای هرچه بهتر پروژه کمک می‌گیرند.

سهم بخش حمل‌و‌نقل از انتشار گاز‌های گلخانه‌ای ۲۵ درصد است که ۲.۹ درصد آن مربوط به صنعت دریایی است.

در ادامه این گزارش آمده است قرار است با چند شرکت داخلی و خارجی به منظور توسعه فعالیت‌های مربوط به جذب دی اکسید کربن همکار‌ی لازم به عمل آید.

ناگفته نماند کربن ذخیره شده در این تانکر‌ها قرار است به بازار عرضه شود.

این پروژه در ماه مارس راه اندازی شد و اولین کشتی آزمایشی در نیمه دوم سال ۲۰۲۳ میلادی به منظور مطالعه و آزمایش هرچه بیشتر آماده تحویل شود.

 شایان ذکراست از دی اکسید کربن مایع به منظور تولید مواد غذایی، اطفاء حریق، جوشکاری، تولید فولاد و استخرتج نفت استفاده می‌شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار