۰۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۹

آغاز طرح‌های ساماندهی دریای خزر از تیر ماه

دبیر ستاد ساماندهی سواحل استان مازندران گفت: بر اساس تصمیمات اخذ شده، طرح‌های ساماندهی دریا از ابتدای تیر ماه با مدیریت بخش خصوصی و نظارت استانداری آغاز به کار خواهند کرد.
کد خبر: ۹۶۰۰۰

آغاز طرح‌های ساماندهی دریای خزر از تیر ماه

علی رجبی در گفتگو با خبرنگار مانا با بیان اینکه استان مازندران به دلیل برخورداری بخش زیادی از نوار ساحلی دریای خزر همواره به عنوان یکی از مقاصد اصلی گردشگران سراسر کشور به ویژه در ایام تابستان مطرح است، گفت: به همین منظور جلسات متعددی به طور مرتب جهت ساماندهی سواحل و شناگاه‌های استان جهت ارائه بهترین خدمات به گردشگران ورودی برگزار می‌شود.

دبیر ستاد ساماندهی سواحل استان مازندران با اشاره به اینکه از ابتدای خرداد ماه ناجیان غریق در طول ۷۲۰ کیلومتر و  ۴۵۰ نقطه که به عنوان نقاط خطر‌آفرین در طول نوار ساحلی استان مشخص شده‌اند؛ استقرار یافته‌اند، گفت: بر اساس تصمیمات اخذ شده، طرح‌های ساماندهی دریا از ابتدای تیر ماه با مدیریت بخش خصوصی و نظارت استانداری آغاز به کار خواهند کرد.

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران ادامه داد: سال گذشته ۲۷ طرح سالم سازی دریا در استان مازندران و در شهرستان‌های ساحلی فعالیت داشتند که امیدواریم امسال تعداد این طرح‌ها را افزایش دهیم.

به گفته وی، افزایش کمی و کیفی طرح‌های سالم سازی دریا در نقاط مختلف نوار ساحلی استان با همکاری فرمانداری شهرستان‌های ساحلی و ورود سرمایه گذاران بخش خصوصی در حال انجام است.

وی یادآور شد: در طرح‌های سالم سازی دریا در نوار ساحلی مازندران به گردشگران خدمات شنا و سایر تفریحات دریایی از جمله جت اسکی، قایق سواری و ... ارائه می‌شود.

وی خاطرنشان ساخت: همچنین علاوه بر استقرار ۱۶۰۰ نفر ناجی غریق در مناطق خطر‌آفرین، ناجیان غریق دیگری نیز در طرح‌های ساماندهی دریا از ابتدای تیر ماه استقرار خواهند یافت.

رجبی ساعات حضور ناجیان غریق را هشت صبح تا هشت شب اعلام کرد و اظهار داشت: متاسفانه در خارج از این ساعات شاهد حضور مردم در دریا برای شنا هستیم که همین امر باعث شده جان تعدادی از هموطنانمان گرفته شود.

دبیر ستاد ساماندهی سواحل استان مازندران با تاکید بر ضرورت شنای گردشگران در نقاطی که ناجیان غریق حضور دارند و عدم شنای شبانه، خاطرنشان کرد: امیدواریم با افزایش تبلیغات، اطلاع رسانی و نیز فرهنگ سازی، مردم از شنا کردن در مناطق خطرآفرین خودداری کنند.

به گفته مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران، آمار‌ها حاکی از کاهش چشمگیر تعداد غرق شدگان طی سال‌های اخیر است که امیدواریم امسال با تدابیر اندیشیده شده، شاهد کاهش بیش از پیش غرق شدگی‌ها در دریای خزر باشیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار