۰۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۴

دزدان دریایی در قشم دستگیر شدند

فرمانده مرزبانی استان هرمزگان از دستگیری دزدان دریایی که شناورهای سبک و اقلام داخل آنها را به سرقت می بردند در سواحل جزیره قشم خبر داد.
کد خبر: ۹۵۹۹۷

دزدان دریایی در قشم دستگیر شدند

به گزارش مانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی مرزبانی استان هرمزگان، سردار سرتیپ دوم بهادر اسماعیلی افزود: با هوشیاری و اقدامات فنی و عملیاتی دقیق، اعضای باند سابقه داری که اقدام به سرقت شناورهای سبک، اقلام و تجهیزات صیادی در سواحل قشم می کردند، توسط مرزبانان پایگاه دریابانی این جزیره متلاشی شدند.

وی ادامه داد: مرزبانان پایگاه دریابانی قشم در راستای تامین امنیت کشتی ها و شناورها در نزدیکی سواحل یکی از روستاهای این جزیره، در حال گشت زنی متوجه تحرکات مشکوک یک فروند قایق در سطح حوزه استحفاظی خود می شوند که به سرعت شناور متخلف را شناسایی و توقیف می‌ کنند.

فرمانده مرزبانی استان هرمزگان توضیح داد: مرزبانان در بازرسی از این شناور متخلف اقلامی شامل چندین متر طناب کشتی، لنگر کشتی و برخی متعلقات مربوط به کشتی ها و سیم چین، کشف و ضبط کردند.

سردار اسماعیلی اضافه کرد: با اقدامات فنی و اطلاعاتی دریابانان قشم، مشخص شد که شناور یادشده سرقتی و شناور و اقلام مسروقه متعلق به فردی به هویت معلوم است.

وی افزود: در این عملیات دریابانی دو دزد دریایی سابقه دار دستگیر و از آنان مقدار تقریبی ۳۰ گرم شیشه و آلات استعمال مواد مخدر کشف و ضبط شد.

فرمانده مرزبانی استان هرمزگان اعلام کرد: با پیگیری های به عمل آمده و شناسایی مالک شناور، تحویل شناور و اقلام سرقت شده به مالک آن در حال بررسی و اقدام قانونی است.

وی با بیان اینکه دو مالک شناورهای سرقت شده دیگر نیز با شناسایی دزدان دستگیر شده علیه آنان اعلام جرم کرده اند، اظهار کرد: پرونده قضایی در این خصوص تشکیل و مراتب تحت بررسی و پیگرد قانونی است.

 خلیج فارس با گستره نزدیک به ۲۳۷ هزار و ۴۷۳ کیلومتر مربع بین ۲۴ تا ۳۰ درجه و ۳۰ دقیقه عرض شمالی و ۴۸ تا ۵۶ درجه و ۲۵ دقیقه طول شرقی از نصف‌النهار گرینویچ واقع شده است.

استان هرمزگان با دارا بودن بیش از ۹۰۰ کیلومتر مرز دریایی از سواحل شرق استان (جاسک) در دریای عمان تا سواحل نیلگون خلیج فارس در شرق استان (پارسیان) و برخورداری از جزایر ۱۴ گانه خلیج فارس، یکی از مهم ترین و راهبردی ترین استان های ایران است.

جزیره قشم با مساحتی معادل هزار و ۴۹۱ کیلومتر مربع به عنوان بزرگترین جزیره‌ خلیج فارس شناخته می شود.

این جزیره تا ساحل بندرعباس حدود ۲۰ کیلومتر فاصله داشته و دارای طول جغرافیایی ۸۸/۵۵ درجه و عرض جغرافیایی ۸۹/۲۹ درجه می باشد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار