۰۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۸

گسترش فعالیت‌های گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در بندر خدماتی پارس

سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به منظور توسعه خدمات حمل‌و‌نقل دریایی در بندر خدماتی پارس، تفاهم‌نامه و قرارداد همکاری امضا کردند.
کد خبر: ۹۵۹۸۶

گسترش فعالیت‌های گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در بندر خدماتی پارس

به گزارش مانا به نقل از روابط عمومی گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس و گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، به منظور توسعه خدمات حمل و نقل دریایی در بندر خدماتی پارس، تفاهم نامه و قرارداد همکاری امضا کردند.

در این تفاهم نامه که به امضای محمدرضا مدرس خیابانی مدیرعامل گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و سخاوت اسدی مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس رسید، طرفین ضمن تأکید بر ضرورت اجرای دقیق فرآیندهای کاری و مفاد تفاهم‌نامه، امضای این قرارداد را گامی ارزشمند در جهت توسعه خدمات حمل‌و‌نقل دریایی دانستند.

محمدرضا مدرس خیابانی، مدیرعامل گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران ضمن قدردانی از نگاه تعاملی سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، عملیاتی شدن این تفاهم‌نامه را یکی از کارهای معطل مانده ظرف سنوات گذشته دانست و بر ضرورت اجرای دقیق و مطابق با برنامه زمانبندی این تفاهم نامه تأکید کرد.

مدیرعامل گروه کشتیرانی در بخش دیگری از سخنان خود، ضمن گرامیداشت سوم خرداد سالروز آزاد سازی خرمشهر، تقارن انعقاد این تفاهم‌نامه و انعقاد قرار‌داد بین شرکت‌های گروه کشتیرانی و منطقه ویژه اقتصادی پارس را اتفاق میمون و مبارکی عنوان کرد که می تواند سر‌آغازی برای شکوفایی منطقه‌ و انتفاع کشور از ارائه خدمات لجستیک در امر صادرات و حمایت از تولید توسط ناوگان ملی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران باشد.

وی اظهار داشت: انتظار دارد شرکت‌های گروه در زنجیرۀ ارائه خدمات حمل کالا، به سرعت کار در بندر و ساخت ابنیه و ارائه خدمات به شرکت‌های تولیدی و صادرکنندگان را آغاز نمایند.

همچنین سخاوت اسدی، مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با اشاره به مأموریت بندر خدماتی پارس در ارائه خدمات بندری به شناورهای ورودی حامل کالاهای پروژه‌ای پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌ها گفت: مجتمع بندری پارس به‌عنوان شاهرگ اصلی واردات و صادرات کالا در منطقه یکی از عوامل مهم جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی است که در آینده ارائه این خدمات شتاب بیشتری خواهد گرفت.

اسدی ادامه داد؛ امیدواریم با توسعه همکاری‌ها خطوط کشتیرانی مسافری در آینده نزدیک به مقصد کیش و حوزه خلیج فارس در منطقه عسلویه راه اندازی گردد.

گفتنی است، مجتمع بندری پارس دارای ۲۵ پست اسکله و ۲ گوی شناور و بندر خدماتی پارس دارای ۱۰ پست اسکله با پسکـرانه‌ ۱۵۰ هکـتار است. همچنین در ادامه این سفر به بندر عسلویه، مدیر عامل گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، معاون مالی و سرمایه گذاری گروه و هیئت همراه از امکانات شرکت‌های جنوب‌-‌خط و هوپاد در بندر یاده شده بازدید و در جلسه مشترک با مدیران و کارکنان شعبه حاضر و به بحث و گفتگو با آنان نشستند.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار