۰۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۷

نگاهی به نوسان شاخص جهانی کانتینر در هفته‌ای که گذشت

شاخص ترکیبی جهانی کانتینر در هفته منتهی به ۱۸ می‌ با یک درصد کاهش به ۱۷۱۹.۹۵ دلار در هر کانتینر ۴۰ فوتی رسید که ۳۶ درصد از میانگین ۱۰ ساله خود کمتر است.
کد خبر: ۹۵۹۶۹

نگاهی به نوسان شاخص جهانی کانتینر در هفته‌ای که گذشت


به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از موسسه drewry؛ این شاخص ترکیبی  با ۱۷۱۹.۹۵ دلار در هر کانتینر ۴۰ فوتی نسبت به شاخص ترکیبی ۱۰۳۷۷ دلاری ماه سپتامبر ۲۰۲۱ میلادی حدود ۸۳ درصد کاهش نشان می‌دهد. همچنین  در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۷۸ درصد پایین آمده است.

بر اساس این گزارش شاخص ترکیبی کانتینر  ۳۶ درصد از میانگین 10 ساله خود کمتر است؛  اما با  این توصیف  شاخص یاد شده از میانگین نرخ ۱۴۲۰ دلاری سال ۲۰۱۹ میلادی حدود ۲۱ درصد بالاتر است.

از سوی دیگر میانگین شاخص ترکیبی در ۵ ماه اخیر ۱۸۶۸ دلار در هر  کانتینر ۴۰ فوتی است که نسبت به میانگین ۱۰ ساله (۲۶۸۸ دلار) ۸۲۰ دلار کمتر نشان می‌دهد.

در هفته‌ای که گذشت نرخ حمل‌و‌نقل کانتینر در مسیر‌های نیویورک - روتردام ۶ درصد و شانگهای - روتردام ۴ درصد در هر کانتینر ۴۰ فوتی پایین آمد. اما نرخ‌ها در مسیر لس آنجلس – شانگهای با یک درصد افزایش به ۱۰۲۹ دلار در هر کانتینر ۴۰ فوتی رسید.

به طور کلی نرخ‌ها در مسیر‌های شانگهای – لس آنجلس، روتردام – شانگهای، شانگهای – جنوا و شانگهای – نیویورک در  حد هفته قبلی خود  یعنی ۱۱ در ماه می‌باقی ماند.

در پایان گزارش آمده است پیش‌بینی تحلیلگران drewry بر این است که نرخ‌های نقدی شرق به غرب در مسیر‌های غیر از اقیانوس اطلس در هفته‌های آینده ثابت  خواهد ماند.

نگاهی به نوسان شاخص جهانی کانتینر در هفته‌ای که گذشت

                                                       نوسان شاخص ترکیبی جهانی کانتینر از می 2022 تا 13 می 2023

ارسال نظرات
آخرین اخبار