۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۷
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار:

ماهانه چهار کشتی وارد بندر چابهار می‌شود

ماهانه چهار کشتی وارد بندر چابهار می‌شود
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: ماهانه چهار کشتی وارد بندر چابهار می‌شود و زمان ترانزیت از ۴۵ به ۱۲ روز رسیده است.
کد خبر: ۹۵۹۵۷

به گزارش مانا، امیر مقدم بیان کرد: با راه‌اندازی خط مستقیم کشتیرانی در بخش سهم کانتینری افزایش ۳۸ درصدی تعداد کانتینر را در مقایسه به سنوات گذشته داشتیم که باعث توسعه اقتصادی و رونق منطقه شده است.

وی افزود: ۷۰ درصد ترانزیت دریایی کشور از مناطق آزاد انجام می‌شود که باتوجه‌به مزیت‌هایی که این مناطق دارند می‌توانند فعالیت چشمگیری در حوزه اقتصاد داشته باشند.

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار گفت: بندر چابهار با راه‌اندازی خط مستقیم خاور دور از بنادر چین به این بندر بر ظرفیت کانتینری خود افزوده است.

وی ادامه داد: موقعیت استراتژیک بندر چابهار که از لحاظ مایل دریایی حدود ۴۸ ساعت قبل از بندرعباس است سبب می‌شود که ۱۰ روز زودتر از بندرعباس بتوانیم کالا را به خط تولید برسانیم.

مقدم اذعان کرد: این خط در آغاز با ظرفیت ۶۰۰ کانتینر شروع شد، اما با برنامه‌ریزی دقیق این تعداد به یک هزار و ۵۰۰ کانتینر افزایش‌یافته است.

این مسئول با اشاره به اینکه چابهار اولین بندر ورودی ایران است که توانایی پهلوگیری کشتی‌های سوپر پاناما‌کس با ظرفیت ۱۵۰ هزار تن را دارد، افزود: تخلیه و بارگیری همانند بندرعباس در چابهار ساعتی ۲۵ تا ۳۰ کانتینر است.

داد رحیم پارسا، نماینده کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در چابهار گفت: گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با همکاری سازمان بنادر و سازمان منطقه آزاد چابهار؛ خط مستقیم کشتیرانی چین به بندر چابهار را راه‌اندازی کردند و قرار بر این است که این خط تداوم داشته باشد.

پارسا بیان کرد: قبلاً کشتی‌ها در مسیر جبل علی کار می‌کردند و این سبب افزایش هزینه و زمان ترانزیت می‌شد که با راه‌اندازی این خط مستقیم باعث صرفه‌جویی در وقت و هزینه شده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار