۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۴

علل عادی نشدن کامل بازار حمل‌و‌نقل کانتینری اعلام شد

عادی نشدن برخی مسیر‌های اروپایی صادرات کانتینر و ازدحام بنادر در سواحل غربی آمریکا باعث شده تا صنعت حمل‌و‌نقل کانتینری نتواند حالت عادی کامل خود را بازیابد.
کد خبر: ۹۵۹۴۳

علل عادی نشدن کامل بازار حمل‌و‌نقل کانتینری اعلام شد


به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از کانتینر نیوز؛ «پیتر ساند» تحلیلگر ارشد مؤسسه Xeneta در وبیناری با نام State of the Ocean که پیرامون بررسی علل عادی نشدن بازار حمل‌و‌نقل کانتینر سخن می‌گفت یاد‌آور شد: بحث‌های زیادی درباره عادی سازی بازار حمل‌و‌نقل کانتینری وجود دارد، اما من معتقد نیستم شرایط بازار کاملاً عادی است؛ زیرا نتایج حاصله هنوز به دوره قبل از همه‌گیری کرونا نرسیده است و در برخی از خطوط نرخ‌ها کاهشی است.  

وی در ادامه افزود: موانعی باعث ایجاد مشکلات می‌شود که در طول سال‌های کووید ۱۹ مشاهده می‌شد و هم اکنون در برخی خطوط نیز دیده می‌شود.  برای مثال به ازدحام  در سواحل غربی آمریکا باید اشاره کنم که به نظر می‌رسید در پایان سال ۲۰۲۲ میلادی به پایان برسد، اما هنوز به شکل دلخواه به سرانجام نرسیده است.  

«پیتر ساند» در ادامه اعلام کرد: اگرچه برخی مؤسسات تجزیه و تحلیل شرایط بازار معتقدند عادی‌سازی بازار کانتینر در حال انجام است، من با چنین دیدگاهی کاملاً  موافق نیستم و سرمایه گذاری در زیر ساخت‌ها، جرثقیل‌ها و پایانه‌های غول‌پیکر در حال ادامه است که می‌تواند آیندۀ صنعت کانتینری را تضمین کند.  

وی در ادامه گفت: ممکن است ابتکارات قانونی آمریکا مبنی بر اختصاص بسته‌های سرمایه گذاری زیر‌ساختی به منظور حمایت از صنعت حمل‌و‌نقل کانتینر کارساز باشد و کارآیی زنجیره‌های تأمین را بالا برده و عاملی برای افزایش نرخ‌ها باشد.

«امیلی استراوسبول» یکی دیگر از تحلیلگران  Xeneta در ادامه گفت: بازار حمل‌و‌نقل کانتینری به عقب باز نگشته و با وجود ازدحامی که در بنادر آمریکا مشاهده می‌شود در برخی مسیر‌های اروپایی با مشکلاتی همراه هستیم؛ اما علت اینکه نرخ‌های حمل جعبه‌های کانتینر از روند نزولی برخوردار است باید در یک  مطالعه و پژوهش تحلیلی مورد بررسی قرار گیرد.  
وی در پایان گفت: البته نمی‌توان نسخه یکنواختی برای صنعت حمل‌و‌نقل کانتینر در ارتباط با کاهش نرخ‌ها پیچید، زیرا اگرچه در برخی مسیر‌ها با کاهش حمل مواجهیم، اما در مسیر آسیا به مکزیک نرخ‌های نقدی از ۲۰۰۰ دلار به ازای هر TEU در ماه مارس به ۳۰۰۰ دلار در اواسط ماه می‌افزایش یافته است.  پس بدین ترتیب می‌توان گفت که عادی سازی بازار کانتینر در حال انجام است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار