۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۱

اسناد اجرایی شروع پروژه راه آهن رشت-آستارا بین ایران و روسیه نهایی شد

وزیر راه و شهرسازی شامگاه گذشته در دیدار‌های جداگانه با معاون نخست وزیر و وزیر حمل و نقل روسیه در مذاکرات با یکدیگر، اسناد اجرایی شروع پروژه راه آهن رشت-آستارا بین ایران و روسیه را نهایی کردند.
کد خبر: ۹۵۹۲۱

اسناد اجرایی شروع پروژه راه آهن رشت-آستارا بین ایران و روسیه نهایی شد

به گزارش مانا، مهرداد بذرپاش در دیدارهای جداگانه با الکساندر نواک معاون نخست وزیر روسیه و ویتالی ساولیف وزیرحمل و نقل روسیه اسناد همکاری دو کشور در ساخت راه آهن رشت-آستارا را نهایی کردند که این اسناد با حضور عالی‌ترین مقامات اجرایی دو کشور امضا خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی کشورمان در این دیدارها افزایش همکاری ها و استفاده از ظرفیت موجود را در حمل و نقل ترکیبی با استفاده از حمل ونقل دریایی  و ریلی از طریق راه آهن کاسپین- رشت که به زودی تکمیل می شود را مورد تأکید قرار داد.

وی ادامه داد: با تکمیل ۳۵ کیلومتر از مسیر ریلی رشت تا بندر کاسپین در آینده نزدیک، این بندر از طریق شبکه ریلی، به بنادر جنوبی ایران در خلیج فارس به ویژه بندرعباس متصل می‌شود که تحول مهمی در حمل و نقل ترکیبی با بنادر روسیه در شمال دریای خزر خواهد بود.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به میزبانی ایران از اولین کشتی باری رو-رو روسیه، این ترددها را گام بزرگی در تجارت دریایی بین ایران و روسیه برشمرد و بیان کرد: تفاهم ایران و روسیه برای کشتی سازی در دریای خزر حائز اهمیت است و توسعه حمل و نقل  ترکیبی با ورود اولین محموله ترانزیتی روسیه در سال گذشته از مسیر کریدور بین المللی شمال – جنوب می تواند نوید بخش همکاری های حمل ونقلی موثرتری باشد.

بذرپاش اظهار کرد: گسترش ظرفیت ترانزیتی مسیر دریایی از طریق کریدورهای شمال جنوب در امتداد غرب دریای خزر و شرق دریای خزر می‌تواند بر کاهش ترافیک زمینی سنگین قفقاز نیز مؤثر باشد.

همچنین در این دیدارها ویتالی ساولیف وزیرحمل و نقل روسیه گفت: تکمیل کریدور ریلی شمال-جنوب از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که از طریق احداث راه آهن رشت-آستارا صورت می گیرد و روسیه عزم جدی برای تسهیل و کمک به ساخت این پروژه دارد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار