۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۱

اجرای پروژه گذر‌ آبی در امارات برای ارائه خدمات به شرکت‌های دریایی منطقه

امارات پروژه گذر آبی "Blue Pass" را به منظور ارائه خدمات پشتیبانی به کشتی‌ها و شرکت‌های دریایی از طریق تجارت الکترونیکی و تبدیل اقتصاد آبی این کشور به ستون اصلی اقتصاد ملی اجرا می‌کند.
کد خبر: ۹۵۹۰۱

اجرای پروژه گذر‌ آبی در امارات برای ارائه خدمات به شرکت‌های دریایی منطقه

به گزارش  گروه بین‌الملل مانا؛ سایت ترید ویندز اعلام کرد: وزارت انرژی و زیر‌ساخت‌های امارات متحده عربی  پروژۀ تحول‌آفرین گذر آبی با هدف ایجاد مجموعه‌ای از سازمان‌های دریایی، محلی و بین‌المللی را راه‌اندازی کرده و بر تقویت آن تلاش می‌کند.

هدف از اجرای این پروژه ایجاد یک پرتال دیجیتال یکپارچه همراه با نرم‌افزار‌های هوشمند است که از طریق آن شرکت‌ها قادرند خدمات خود را به صورت شفاف و یکپارچه خریداری و کشتی‌ها و شرکت‌هایی که در منطقه تردد کرده و خدمات  پشتیبانی نیاز دارند، ارائه کنند.

بر اساس این گزارش مهندس «حسن محمد المنصوری»  معاون امور زیربنایی و حمل‌و‌نقل وزارت نیرو در امارات در این زمینه گفت: صنعت دریایی یکی از بخش‌هایی به شمار می‌رود که متکی به روش‌های سنتی و ایجاد روابط تجاری با کشور‌ها است که در این ارتباط تصمیم گیری و روابط شخصی کسب و کار را دشوار می‌کند به همین جهت در جستجوی راه حل‌های نوآورانه برای تسهیل تجارت و کاهش هزینه‌های عملیاتی و جلوگیری از اتلاف وقت به اجرای پروژه گذر آبی روی آوردیم.

این پروژه با هدف ایجاد پایگاه داده‌های شرکت‌های دریایی، برای کشتی‌های تجاری فعال در آب‌های امارت همچنین شرکت‌های دریایی منطقه با استفاده از تجارت الکترونیکی کلیه خدمات پشتیبانی را با قیمت‌های رقابتی و مشوق ها‌ی تخفیفی ارائه خواهد کرد.

این گزارش حاکی است مهندس «حصه المالک»، مشاور وزیر حمل‌و‌نقل دریایی و امور زیربنایی وزارت انرژی و زیرساخت امارات در این ارتباط گفت: پروژه "Blue Pass" با هدف ایجاد یک جامعه تجاری یکپارچه دریایی فعالیت می‌کند که تمامی خدمات را به منظور برآورده شدن نیاز‌های شرکت‌ها و کشتی‌های فعال در آب‌های این کشور از طریق پرتال دیجیتال انجام خواهد داد.

وی افزود: علاوه بر ارائه خدمات پشتیبانی، مسائلی از قبیل تأمین مالی، بیمه، آموزش و خدمات بندری در این پروژه پیش بینی شده است.

کاپیتان «کریم النجار» بنیانگذار و مدیر Marihub از مجریان پروژه معتقد است امارت در پرورش خلاقیت منحصر بفرد است و نوآوری را جزء اصلی فرآیند‌های بخش دریا می‌داند.  

با اجرای این پروژه یک مدل مبتنی بر معاملات سنتی را به یک بخش هوشمند تبدیل خواهد کرد و تسهیلات و خدمات دریایی را به سطح  جدیدی خواهد رساند.

اجرای پروژه گذر‌ آبی در امارات برای ارائه خدمات به شرکت‌های دریایی منطقه 

ارسال نظرات
آخرین اخبار