۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۸
در آیینی با حضور مسئولان سازمان بنادر و دریانوردی صورت گرفت:

انعقاد تفاهم‌نامه ساماندهی بیمه و پرداخت به هنگام حقوق و دستمزد کارگران خن‌کار

انعقاد تفاهم‌نامه ساماندهی بیمه و پرداخت به هنگام حقوق و دستمزد کارگران خن‌کار
پیمان دسته جمعی در قالب تفاهم‌نامه‌ای بین انجمن‌های صنفی کارفرمایان و کارگران تخلیه و بارگیری کشتی‌ها با موضوع ساماندهی بیمه و پرداخت به‌هنگام حقوق و دستمزد کارگران خنکار منعقد شد.
کد خبر: ۹۵۹۰۰
به گزارش مانا، پس از یک سال بررسی و پیگیری‌های متعدد در راستای حمایت از حقوق کارگران خنکار (تخلیه و بارگیری کشتی‌ها)، در آیینی با حضور مسئولان بنادر و دریانوردی و این اداره کل، پیمان دسته‌جمعی در خصوص تکمیل بیمه و پرداخت به‌هنگام حقوق توسط انجمن‌ صنفی کارگران و  انجمن صنفی کارفرمایان منعقد و وارد مراحل اجرایی شد.
این آیین با حضور مدیران کل معاونت امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی و مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان و جمعی از اعضای هیئت‌های مدیره انجمن‌های صنفی کارفرمایان و کارگران تخلیه و بارگیری کشتی در حاشیه‌ی بازدید جلیل اسلامی عضو هیأت عامل و معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی در اردیبهشت ماه سال جاری برگزار شد.
ساماندهی وضعیت پوشش بیمه‌ای و بهره‌مندی کارگران فعال در حوزه تخلیه و بارگیری کشتی موسوم به خنکار از این خدمات در راستای صیانت از حقوق کارگران و ایجاد امنیت شغلی برای آنان از مهم‌ترین تأکیدات مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی است که پس از پنج دهه دغدغه کارگران بوده و علی‌رغم پیگیری‌های دستگاه‌های مختلف ذی‌ربط جهت تکمیل پوشش بیمه‌ای کارگران تخلیه و بارگیری کشتی‌ها بلاتکلیف بوده و سرانجام با انعقاد این تفاهم‌نامه موضوع مذکور تعیین تکلیف شد. 
گفتتی است علی‌اکبر صفایی معاون وزیر و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به لزوم صیانت از حقوق کارگران صنف تخلیه و بارگیری کشتی، از رسیدگی به موضوع ساماندهی پوشش بیمه‌ای و وضعیت پرداخت حقوق و دستمزد آنان خبر داده بود که اولین مرحله این اقدام سازمان بنادر و دریانوردی در بندرامام خمینی(ره) آغاز شد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار