۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۹

متلاطم شدن دریای خزر و آب‌های جنوب از فردا

سازمان هواشناسی نسبت به وزش نسبتاً شدید باد و متلاطم شدن دریای خزر، خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان هشدار داد.
کد خبر: ۹۵۸۸۹

متلاطم شدن دریای خزر و آب‌های جنوب از فردا

به گزارش مانا، بر اساس هشدار دریایی سطح زرد سازمان هواشناسی، سامانه وزش نسبتاً شدید باد و مواج و متلاطم شدن دریا از صبح فردا یک‌شنبه تا ظهر سه‌شنبه، موجب وزش باد شدید شمال و شمال غربی، افزایش ارتفاع امواج بین یک تا دو متر در سواحل و بین دو تا سه متر در نواحی دور از ساحل می‌شود.

این سامانه روزهای یکشنبه و دوشنبه دریای خزر، مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های گیلان، مازندران و گلستان و روز سه‌شنبه نواحی مرکزی و شرقی دریای خزر، مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های مازندران و گلستان را در بر می‌گیرد.

احتمال غرق شدن شناگران و آسیب به شناورهای سبک و تفریحی، احتمال اختلال در ورود و خروج شناورها به بندرگاه، احتمال پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس ها و احتمال آسیب به تاسیسات دریایی ار مخاطرات این سامانه اعلام شده است.

سازمان هواشناسی به احتیاط در عملیات تفریحی، به ویژه غواصی و شنا، احتیاط در سفرهای دریایی با شناور سبک، اتخاذ تمهیدات لازم جهت فعالیت‌های دریایی از جمله ورود و خروج کشتی به بنادر و احتیاط در صیادی به ویژه در فراساحل توصیه کرده است.

همچنین سامانه دوم وزش نسبتا شدید باد(گاهی شدید) و مواج و متلاطم شدن دریا از صبح فردا تا ظهر پنج‌شنبه موجب افزایش سرعت باد، افزایش ارتفاع امواج بین یک تا دو متر در سواحل و بین دو تا سه متر در نواحی دور از ساحل می‌شود.

این سامانه روز یکشنبه نواحی شمالی و مرکزی خلیج فارس، مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های خوزستان و بوشهر و روز دوشنبه خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان، مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های خوزستان، بوشهر، هرمزگان و سیستان و بلوچستان را در بر می‌گیرد.

تمرکز این سامانه روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه بر نواحی مرکزی و شرقی خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان، مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های هرمزگان و سیستان و بلوچستان خواهد بود.

روز پنجشنبه نیز نواحی شرقی خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان، مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های هرمزگان و سیستان و بلوچستان درگیر این سامانه می‌شوند.

احتمال غرق شدن شناگران و آسیب به شناورهای سبک و تفریحی، احتمال اختلال در ورود و خروج شناورها به بندرگاه، احتمال پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس‌ها و احتمال آسیب به تاسیسات دریایی در این شرایط جوی وجود دارد و سازمان هواشناسی به احتیاط در عملیات تفریحی، به ویژه غواصی و شنا، احتیاط در سفرهای دریایی با شناور سبک، اتخاذ تمهیدات لازم جهت فعالیت‌های دریایی از جمله ورود و خروج کشتی به بنادر و احتیاط در صیادی به ویژه در فراساحل توصیه کرده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار