۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۰

افزایش تولید کانتینرهای تانک پس از پایان همه‌گیری کرونا

تولید کانتینر‌های تانک ویژه حمل مایعات در کشتی‌های کانتینری که در دوران همه‌گیری کرونا با کاهش ۳۰ درصدی همراه بود، از ابتدای سال ۲۰۲۳ وارد مرحله جدیدی شده است.
کد خبر: ۹۵۸۸۸

افزایش تولید کانتینرهای تانک پس از پایان همه‌گیری کرونا

به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از کانتینر نیوز؛ بر اساس گزارش سازمان بین‌المللی کانتینر تانک (ITCO) در حال حاضر  بیش از ۸۰۰ هزار دستگاه  کانتینر تانک یا مخزنی در سراسر جهان در گردش است که تولید آن از ابتدای سال جاری میلادی به منظور جبران کاستی‌های موجود در دوران کرونا  به شدت افزایش  یافته است.

بر اساس این گزارش ساخت کانتینر‌های تانک در دوران همه گیری کرونا وارد روند کاهشی شد و در سال ۲۰۲۰ میلادی، تولید آن بیش از ۳۰ درصد اُفت کرد، اما در سال ۲۰۲۲ میلادی با افزایش ۴۹ درصدی به مرز ۷۰۰ هزار کانتینر تانک رسید.

در ادامه گزارش  آمده  است در حال حاضر ۲۴۰ شرکت در تولید کانتینر‌های تانک نقش دارند تا بتوانند خلاء موجود در زنجیرۀ تامین کانتینر‌های تانک را جبران کنند، زیرا به علت افزایش حمل مایعات توسط کانتینر کمبود آن‌ها در حمل‌و‌نقل کانتینری احساس می‌شود.

 این گزارش حاکی است کانتینر‌های تانک مخصوص حمل مایعات و سیالات، مواد خوراکی، مواد شیمیایی و کالا‌های خطرناک می‌باشند و بیشتر در بازار‌های خاصی مانند آسیا‌ی جنوب شرقی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در پایان گزارش آمده است کانتینر‌های مخزنی  دستِ دوم و تعمیراتی به منظور پُر‌کردن خلاء کمبود کانتینر‌های تانک،  پس از تعمیر دوباره در دوران کرونا به خدمت گرفته شد که این کار مضرات وعواقب چندان مناسبی نداشت، اما در شرایط جدید کانتینر‌های تعمیر شده از دور خارج شده و شاهد رشد ناوگان کانتینری تانک جهانی خواهیم بود.

افزایش تولید کانتینرهای تانک پس از پایان همه‌گیری کرونا

ارسال نظرات
آخرین اخبار