۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۲

ناوگروه ۸۶ برای نخستین بار عرض اقیانوس آرام را بدون حادثه طی کرد

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: ناوگروه ۸۶ ارتش برای نخستین بار بیشترین عرض اقیانوس آرام را بدون هیچ حادثه‌ای طی کرد.
کد خبر: ۹۵۸۸۷

ناوگروه ۸۶ برای نخستین بار عرض اقیانوس آرام را بدون حادثه طی کرد

به گزارش مانا، امیر دریادار شهرام ایرانی صبح جمعه در توضیح ماموریت ناوگروه ۸۶ نداجا و اعزام آن به دور جهان به خبرنگاران گفت: امروز نیروی دریایی افتخار دارد که مهترین اعزامی را که تا کنون در صحنه بین‌المللی توانسته‌ انجام دهد به اطلاع مردم برساند. فرزندان ملت غیور ایران برای نخستین مرتبه در تاریخ ایران زمین قادر شدند با به کارگیری دانش‌های نوین و تجهیزات به روز یک ناوگروه را متشکل از ناوشکن تمام ایرانی «دنا» که حاصل تلاش همه دانشگاهیان و دانشمندان ایران است به دور کره زمین چرخیده و ۲۱۳ روز عملیاتی را پشت سر بگذارند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش افزود: این ناوگروه هم اکنون در مسیر خلیج عدن ماموریت اسکورت نفتکش‌ها را در دستورکار دارد.

دریادار ایرانی ادامه داد: باتوجه به دستور فرماندهی کل قوا به منظور لزوم حضور در آب‌های بین المللی و نشان دادن توانمندی‌ و اقتدار نیروهای مسلح و به ویژه نیروی دریایی، این موضوع را پیگیری کردیم.

وی تصریح کرد: این ماموریت برای ناوگروه ۸۶ از مهرماه ۱۴۰۱ آغاز شد و از بندرعباس به سمت شرق حرکت کرده و باتوجه به اهمیت دیپلماسی دفاعی از هند و اندونزی هم در این مسیر دیدار کرد و برای اولین مرتبه بیشترین عرض اقیانوس آرام را بدون هیچ حادثه‌ای طی کرده است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش افزود: مسیری که این ناوگروه به سمت شرق رفته و به محدوده اقیانوس آرام عزیمت کرده برای نخستین مرتبه است و توانسته رزمایش مشترک ارتش انقلابی را در سال ۱۴۰۱ با اجرای تمام تمریناتی که برایش مشخص شده بود را اجرایی کند.

دریادار ایرانی اضافه کرد: توان جوان‌های ما به سمتی رفته که توانستیم دریا را به کنترل خود در آوریم و در آفریقای جنوبی برای نخستین مرتبه حضور پیدا کرده و پرچم اقتدار و افتخار ایران را به اهتزاز درآوریم.

وی ادامه داد: ملت عزیز ایران! فرزندان شما از ۲۹ استان کشور بر عرشه ناو گروه حاضر هستند و با اقتدار مثال زدنی دور جهان را طی کردند.

دریادار ایرانی با بیان اینکه این افتخار برای نخستین مرتبه در تاریخ به دست ایرانیان رقم خورده است، گفت: این اقدام بسیار بزرگ با روحیه صلح طلبی و تکیه بر وحدت جمعی حاصل شده است.

وی افزود: نظم جدید بین المللی به سمت چند قطبی شدن پیش می‌رود و قدرت‌های نوظهور هم در حال توسعه هستند و گفتمان ایران هم گفتمان مقاومت و حمایت از مظلومان جهان است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار