۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۴

احداث مخازن سوخت سبز در ۱۲ بندر هند

دولت هند تصمیم دارد در ۱۲ بندر برتر این کشور مخازن سوخت سبز شامل گاز ال ان جی، هیدروژن و آمونیاک ایجاد کند.
کد خبر: ۹۵۸۸۶

احداث مخازن سوخت سبز در ۱۲ بندر هند

به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از پورت نیوز، «شری سارباناندا سونووال» وزیر کشتیرانی هند در این زمینه گفت: با توجه به اهداف کلی  سازمان بین‌المللی دریانوردی مبنی بر کاهش انتشار کربن به میزان یک چهارم در هر تن تا سال ۲۰۳۰ میلادی، مصمم هستیم در ۱۲ بندر اصلی هند مخازن  انواع سوخت سبز را ایجاد کنیم که این پروژه تا سال ۲۰۳۵ میلادی به سرانجام خواهد رسید.

وی افزود: علاوه بر اجرای این پروژه ها، برقی کردن ۵۰ درصد تمام وسایل نقلیه و تجهیزات ۱۲ بندر تا سال ۲۰۳۰ به اتمام خواهد رسید.

به گفته وی طی دستورالعملی که به ۱۲ بندر برتر صادر شده، باید در مدت سه سال آینده ایستگاه‌های شارژ خودرو‌های الکتریکی  در بنادر مستقر شود؛ در این ارتباط مشوق‌های لازم برای احداث ایستگاه‌های شارژ در اختیار بنادر قرار خواهد گرفت.

در پایان این گزارش آمده است با توجه به وابستگی شدید هند به مصرف زغال سنگ به منظور تامین برق، ۴۰ درصد گاز‌های گلخانه‌ای هند را مصرف این محصول تشکیل می‌دهد که در سال ۲۰۲۲ و اوایل ۲۰۲۳ میلادی این کشور حداقل ۱۶۰ میلیون تن زغال سنگ وارد کرده است. در این ارتباط دولت هند نگران است که شاید نتواند تا سال ۲۰۵۰ به انتشار خالص صفر درصد کربن برسد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار