۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۶

توقیف ۲۷ فروند شناور صیادی متخلف در خلیج فارس

سرپرست یگان حفاظت از منابع آبزیان شیلات خوزستان از توقیف ۲۷ فروند شناور صیادی فاقد هویت به اتهام صید غیر مجاز به روش‌های ترال و لنگری در صیدگاه‌های شمال غرب خلیج فارس خبر داد.
کد خبر: ۹۵۸۷۶

توقیف ۲۷ فروند شناو ر صیادی متخلف در  خلیج فارس

به گزارش خبرنگار مانا از روابط عمومی اداره کل شیلات خوزستان، کامران شریفی با اشاره به آخرین عملیات دریایی نیرو‌های یگان در سال جاری، گفت: در راستای حفاظت موثر از صیدگاه‌ها و زیستگاه‌های آبزیان دریایی استان، سه پایگاه حفاظت منابع چوئبده آبادان، سجافی هندیجان و ماهشهر ضمن انجام گشت دریایی مقابله با تخلفات صید در حوزه استحفاظی تعداد ۲۷ فروند شناور صیادی و فاقد هویت را به اتهام صید غیر‌مجاز به روش‌های ترال و لنگری، توقیف کردند.
وی افزود: در جریان بازرسی از شناور‌های یاد شده، تعداد ۱۲ دستگاه ترال، ۴۰ طاقه تور، ۵۷ عدد لنگر و مقدار تقریبی دو هزار و ۸۶۰ کیلوگرم انواع آبزیان دریایی کشف و ضبط شد.
شریفی ادامه داد: پرونده‌های تخلفات صیادی جهت سیر مراحل قانونی تشکیل و آماده معرفی به مراجع قضایی و کمیسیون‌های رسیدگی به تخلفات صیادی سه شهرستان آبادان، ماهشهر و هندیجان ارسال شد.
سرپرست یگان حفاظت از منابع آبزیان شیلات خوزستان یادآور شد: با آغاز صید ماهی حلوا سفید (زبیدی) به منظور حفاظت از این گونه با ارزش اقتصادی و در معرض خطر برخورد قاطع با شناور‌ها و روش‌های صید غیر مجاز (لنگری) در صیدگاه‌های استان خوزستان در دستور کار یگان حفاظت از منابع استان قرار گرفته است تا در این راستا ضمن جلوگیری از صید بی رویه، فضای فعالیت صیادان غیرمجاز و سودجو نا امن شود.

صید غیرمجاز، صید در فصل ممنوعیت، سنگینی ناوگان و فعالیت شناور‌ها و قایق‌های صیادی فاقد پروانه از چالش‌های صید و صیادی در خوزستان و آب‌های شمال غرب خلیج فارس است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار