۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۱

آنکتاد خواستار حمایت از اقتصاد اقیانوسی شد

آنکتاد خواستار سرمایه گذاری کشور‌ها در اقتصاد ۳ تا ۶ تریلیون دلاری اقیانوسی شد.
کد خبر: ۹۵۸۷۰

آنکتاد خواستار حمایت از اقتصاد اقیانوسی شد

به گزارش گروه بین‌الملل مانا، کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل (آنکتاد) در جدید‌ترین گزارش منتشره اعلام کرد با توجه به اینکه  معیشت سه میلیارد نفر به اقتصاد اقیانوسی متکی است؛ به همین جهت نیاز به معامله و داد و ستد آبی (blue deal) بیش از پیش احساس می‌شود تا آلودگی محیط زیستی با جایگزین کردن مثلاً جلبک‌های دریایی کمتر شود و اقتصاد اقیانوسی بتواند نقش معیشتی خود را برای مردم کشور‌های توسعه یافته ایفا کند.

براساس این گزارش اقیانوس‌ها در معرض تهدیدات تغییرات آب وهوایی، آلودگی زیست محیطی، صید بی‌رویه، پلاستیک‌ها و... قرار دارند که این کار اقتصاد کشور‌های در حال توسعه را به خطر می‌اندازد.

آنکتاد پیشنهاد می‌کند به منظور جایگزین کردن جلبک‌های دریایی با پلاستیک‌ها نیاز به سرمایه گذاری داریم. در این راستا بازار جهانی جلبک‌های دریایی در دو دهه اخیر سه برابر شد‌ه، این کار می‌تواند جایگزین مناسبی برای ۱۱ میلیون تُن پلاستیکی شود که هر سال به اقیانوس‌ها ریخته می‌شود.

 در پایان این گزارش، آنکتاد خاطر نشان ساخته است سرمایه گذاری در بخش‌های نوظهور اقیانوسی می‌تواند به صادرات ۱.۳ میلیارد دلاری فراورده‌های جایگزین منجر شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار