۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۳

پهلوگیری اولین کشتی پهن پیکر با ظرفیت ۱۲۰ هزار تُن در بندر شهید بهشتی چابهار

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان از پهلوگیری اولین کشتی پهن پیکر حامل بیش از ۱۰۰ هزار تُن کالای اساسی گندم برای اولین‌با‌ر در سال جاری در بندر چابهار خبر داد.
کد خبر: ۹۵۸۵۲

پهلوگیری اولین کشتی پهن پیکر با ظرفیت ۱۲۰ هزار تُن در بندر شهید بهشتی چابهار
به گزارش  مانا به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان، قاسم عسکری نسب از پهلوگیری اولین کشتی پهن پیکر حامل بیش از ۱۰۰ هزار تُن کالای اساسی گندم برای اولین بار در سال جاری در بندر چابهار خبر داد و گفت: با مهیا شدن امکان پهلوگیری این نوع شناورها، ظرفیت استثنایی برای بندر چابهار ایجاد شده است که نوید رشد اقتصاد دریامحور را در سواحل مکران به همراه خواهد داشت.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: امکان پهلوگیری شناورهای بالای ۱۰۰هزار تُنی حامل کالای فله خشک قابلیت مهمی است که بنادر محدودی در منطقه از این ظرفیت برخوردار هستند.

این مسئول تاکید کرد: امکان ورود به بندر، پهلودهی و تخلیه این نوع شناورها مستلزم برخورداری از عمق مناسب آب کانال ورودی و پای اسکله و همچنین برخورداری از تجهیزات استراتژیک تخلیه و بارگیری است که زیرساخت های بندری و تجهیزات استراتژیک تخلیه و بارگیری موجود در بندر شهید بهشتی چابهار امکان ورود این نوع شناورهای پهن پیکر را فراهم و تخلیه آنها را تسهیل کرده است.

وی ایمنی عملیات بندری و دریایی و تسریع در تخلیه شناورهای حامل کالاهای اساسی را از اولویت‌های این اداره‌ کل جهت رضایتمندی ذی‌نفعان و افزایش رقابت پذیری بندر چابهار برشمرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار