۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۴

حضور نمایندگان بیش از ۶۵ کشور دنیا در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۳

حضور نمایندگان بیش از ۶۵ کشور دنیا در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۳
رئیس سازمان توسعه تجارت با بیان اینکه نمایندگان بیش از ۶۵ کشور دنیا در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۳ حضور دارند، از پیش‌بینی و تخمین درآمد دو میلیارد دلاری از این نمایشگاه برای کشور خبر داد.
کد خبر: ۹۵۸۴۳

به گزارش مانا، علیرضا پیمان پاک در حاشیه آغاز به کار پنجمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران اظهار داشت: در راستای توسعه روابط تجاری و فعالسازی دیپلماسی اقتصادی کشور و کشور‌های مستقل و هدف در منطقه برنامه‌های متعددی را تعریف کردیم. یکی از این برنامه‌ها با هدف ایجاد شناخت از ظرفیت‌های بزرگ صادراتی و توانمندی‌های صنعتی ایران برای تجار و مقامات و اتاق‌ها بازرگانی کشور‌های مقصد بود.

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران افزود: وزارت صمت با همکاری وزارت امور خارجه از ۶ ماه پیش برنامه گسترده‌ای را تعریف کردند و طی این چند ماه بیش از ۱۲۰۰ نفر از تجار، فعالان اقتصادی، رؤسای اتاق‌های بازرگانی، وزرا، معاونان وزرا و مقامات مرتبط با تجارت خارجی بیش از ۶۵ کشور دنیا از کشور‌های اروپایی اعم از آلمان، بلژیک و صربستان، از کشور‌های آمریکای لاتین مانند ونزوئلا، برزیل و مکزیک، از کشور‌های آفریقایی، کل کشور‌های منطقه مانند عمان، قطر، امارات و عربستان کشور‌های حوزه اوراسیا مانند روسیه، قزاقستان، بلاروس و ازبکستان، کشور‌های چین، هند و جنوب شرق آسیا در این نمایشگاه حاضر شدند تا از توانمندی بیش از ۷۰۰ شرکت ایرانی بازدید کنند.

وی ادامه داد: بیش از ۶۰۰ نشست تخصصی B ۲ B در این نمایشگاه توسط اتاق‌های مشترک برگزار می‌شود و بیش از صد‌ها کارخانه‌ها و مجموعه‌ها واحد‌های تولیدی توسط این گروه‌ها بازدید می‌شود.

پیمان پاک اضافه کرد: برآورد می‌شود بعد از این برنامه ۳ روزه یک تا دو میلیارد دلار موافقتنامه و توافقنامه تجاری امضا کنیم و قرارداد‌های منعقد شود که منجر به توسعه تجارت کشور و افزایش روابط اقتصادی ایران با کشور‌های مختلف منطقه و دنیا شود.

وی در مورد محصولات عرضه شده در نمایشگاه، گفت: تلاش کردیم زمینه‌هایی که کمتر شناخته شده بود مثل تجهیزات پزشکی، دارو، پلیمرها، حوزه ماشین آلات و محصولات و تجهیزات صنعتی، گردشگری و صنایع دستی ایران و… را در نمایشگاه عرضه کنیم. در ۱۲ حوزه توانمندی‌ها را به نمایش گذاشتیم. همچنین بخش صادرات فنی و مهندسی نیز به عرصه نمایش گذاشته شده است.

معاون وزارت صمت در ادامه تصریح کرد: بیش از ۶۵ کشور در این نمایشگاه شرکت کردند؛ در یکی دو روز گذشته برخی از کشور‌ها که روابط خوبی با ما دارند طی بازدیدی که از واحد‌های ایرانی داشتند تعجب کردند که ایران چگونه با تحریم‌ها توانسته به این دستاورد‌ها پیشرفت‌ها برسد.

پیمان پاک گفت: همچنین از ظرفیت‌های بنادر شمالی و جنوبی هم بازدید صورت خواهد گرفت تا در کنار بحث توسعه صادرات بحث افزایش ظرفیت تزانزیت ایران و درآمد حاصل از ترانزیت و فعالسازی کریدور شمال- جنوب و شرق- غرب را شاهد باشیم.

معاون وزارت صمت تصریح کرد: هیأت‌های مختلف بیش از ۳۰ نفر از امارات متحده عربی، ۴۰ نفر از عربستان، ۵۰ نفر از عمان، ۵۰ نفر از پاکستان، ۱۰۰ نفر از چین و از همه کشور‌های فعال و نقاط هدف ایران برای توسعه روابط اقتصادی با استقبال گسترده در این رویداد حضور پیدا کردند.

به گفته وی، دستاورد‌ها و موفقیت‌های تولیدی ایران با وجود سال‌ها تحریم، بسیار مورد توجه هیئت عمانی قرار گرفت.

ارسال نظرات
آخرین اخبار