۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۱

بزرگترین کشتی کروز ۱۰ هزار نفری جهان برای آزمایش دریایی آماده می‌شود

بزرگترین و غول پیکرترین کشتی کروز جهان با نام نماد دریا‌ها "Icon of the Seas" که گنجایش حدود ۱۰ هزار نفر مسافر و خدمه را دارد، برای اولین آزمایشات دریایی در ماه ژوئن آماده می‌شود.
کد خبر: ۹۵۸۳۹

بزرگترین کشتی کروز ۱۰ هزار نفری جهان برای آزمایش دریایی آماده می‌شود

به گازرش گروه بین‌الملل مانا به نقل از سایت  maritime-executive؛ این کشتی که ظرفیت ۷۶۰۰ مسافر و ۲۳۵۰ خدمه را دارد به سفارش شرکت Royal Caribbean International در کشور فنلاند توسط شرکت کشتی‌سازی Meyer Turku در حال ساخت است.

این گزارش حاکی است این کشتی بزرگترین و غول پیکرترین کشتی مسافری دنیا با فنّاوری کاملاً پیشرفته به شمار می‌رود که هزینه ساخت آن نیز نسبت به سایر کشتی‌ها از دو میلیارد دلار  فراتر می‌رود. در واقع  گرانترین کشتی تفریحی است که تاکنون ساخته شده است. زیرا هزینه ساخت کشتی‌های قبلی بیشتر از ۱.۴۵ میلیارد دلار بیشتر نبوده است.

 برای اولین بار در این کشتی از ۶ موتور وارتسیلا استفاده می‌شود که قادر است ۶۷۵۰۰ کیلو وات انرژی تولید کند.

این کشتی دوگانه سوز با سوخت گاز طبیعی و فنّاوری پیل سوختی حرکت خواهد کرد و با ۲۲ گرۀ دریایی سرعت در نوع خود کم نظیر است؛ زیرا ۲۰ عرشه و هفت استخر بزرگ، بزرگترین سالن‌های ورزشی و رستوران‌های متعدد همچنین بلند‌ترین آبشار و بزرگترین پارک آبی در این کشتی تعبیه می‌شود.

 کشتی نماد دریا‌ها با ۲۵۰۸۰۰ تُن وزن ناخالص ۶ درصد از بزرگترین کشتی حال حاضر جهان با نام WONDER OF THE SEA بزرگتر است  که در پایان سال ۲۰۲۳ میلادی تحویل داده شده و اولین سفر خود را در ژانویه ۲۰۲۴ میلادی آغاز می‌کند.

پیش‌بینی اولیه برای هزینه ساخت آن دو میلیارد دلار است، اما به گفته سازنده کشتی از این رقم فراتر خواهد رفت.

شایان ذکر است مؤسسه رده بندی DNV بر نحوه ساخت کشتی نظارت می‌کند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار