۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۵
نماینده بوشهر در مجلس:

مشکل تردد دریایی ساکنان جزیره خارگ برطرف شد

نماینده بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه برای حل مشکل تردد دریایی ساکنان جزیره خارگ با مشارکت وزارت نفت گفت: با انعقاد این تفاهم‌نامه تردد دو شناور مسافری در مسیر خارگ به بوشهر و گناوه و بالعکس فراهم شد.
کد خبر: ۹۵۸۲۴

مشکل تردد دریایی ساکنان جزیره خارگ برطرف شد

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، عبدالکریم جمیری در مراسم انعقاد قرارداد  دو شناور مسافربری در جزیره خارگ با حضور معاون وزیر نفت و نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، اظهار داشت: مردم خارگ بیشتر از هر نقطه‌ای دیگر در ادوار مختلف تاریخی در دفاع از صنعت نفت نقش داشته‌اند، ولی از دریافت خدمت از وضعیت مطلوبی برخوردار نبودند.

عضو مجمع نمایندگان استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به استقرار دستگاه سی تی اسکن در بیمارستان جزیره خارگ تصریح کرد: امروز شاهد به نتیجه رسیدن ۳ طرح در جزیره خارگ هستیم که بهره‌برداری از دستگاه سی تی اسکن، استقرار نمایندگی شرکت آب و فاضلاب در جزیره و راه‌اندازی دو  شناور مسافربری به‌عنوان مطالبات مهم محقق شد.

نماینده مردم بوشهر گناوه و دیلم در مجلس افزود: در سال‌های اخیر شناور‌های مسافری در مسیر دریایی خارگ فعال بودند، اما فعالیت آن‌ها مستمر نبود و مردم خارگ سختی‌های زیادی برای تردد تحمل می‌کردند.

وی ادامه داد: از این رو به‌دنبال این بودیم که قراردادی منعقد شود تا مردم جزیره خارگ وسیله مطمئن، مستمر و آبرومند داشته باشند.

جمیری گفت: با نظر مساعد مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران مجوز اختصاص سه شناور صادر و امروز تفاهم‌نامه تردد دو فروند شناور مسافری در مسیر دریایی خارگ به بوشهر و گناوه منعقد شد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نگرانی‌ها زیاد بود که این دستور با کُندی همراه شود، اما با حضور مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران، کار به سرعت پیش رفت و در مدت کوتاهی قرارداد فعالیت  دو شناور منعقد شد.

نماینده مردم بوشهر گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی، اولویت دیگر را استقرار آبفا در خارگ دانست و خاطر نشان کرد: آب در خارگ توسط مجموعه نفت تأمین می‌شود، اما مدیریت آن معلوم نیست، به همین واسطه مشکلات عدیده‌ای برای مردم وجود داشت که با پیگیری صورت گرفته و موافقت مدیرعامل شرکت ملی نفت و اختصاص ۱۵۰ میلیارد تومان برای آب و فاضلاب جزیره خارگ، خوشبختانه وزارت نیرو طی ابلاغیه‌ای دستور استقرار آبفا در خارگ را صادر کرد.

جمیری گسترش امکانات در جزیره خارگ را مهم دانست و بیان کرد: هر چه برای کاهش مشکلات و گسترش امکانات تلاش کنیم هم به نفع مجموعه نفت به‌واسطه حضور کارکنان آن وزارتخانه خواهد بود و هم رضایت مردم را در پی دارد که زمینه‌ساز امنیت اقتصادی برای مجموعه نفت فراهم می‌کند.

در این مراسم تفاهم‌نامه‌ای بین شرکت پایانه‌های نفتی و بخش خصوصی به ارزش ۲۴ میلیارد تومان امضا شد.

با فعال شدن این دو شناور مسافری در مسیر خارگ به بوشهر، خارگ به گناوه و بالعکس، ظرفیت تردد دریایی روزانه یک هزار نفر فراهم شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار