۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۴
استاندار بوشهر:

ساخت پتروپالایش برزویه با سرمایه‌گذاری ۱۰۰۰ میلیارد تومان آغاز شد

استاندار بوشهر از آغاز عملیات اجرایی پتروپالایش برزویه با سرمایه‌گذاری یک‌هزار میلیارد تومان در منطقه پارس شمالی در جنوب استان بوشهر خبر داد.
کد خبر: ۹۵۷۹۳

ساخت پتروپالایش برزویه با سرمایه‌گذاری ۱۰۰۰ میلیارد تومان آغاز شد

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، احمد محمدی‌زاده با بیان اینکه این طرح در ۱۸ ماه اجرا و راه‌اندازی می‌شود، اظهار داشت: مواد خام مورد نیاز طرح پتروپالایش برزویه میعانات گازی است که از تأسیسات پارس جنوبی تأمین می‌شود.

وی تولیدات این مجموعه را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: محصولات تولیدی طرح پتروپالایش برزویه در حلال‌های مورد نیاز صنایع مختلف شیمیایی قرار می‌گیرد و نفتا، نفت سفید و در آینده هم بنزین تولید می‌شود.

استاندار بوشهر با بیان اینکه نخستین طرح پارس شمالی امروز در قالب طرح پتروپالایش برزویه آغاز شد گفت: طرح‌های پارس شمالی در سواحل دیّر، دشتی و تنگستان ادامه دارد.

محمدی‌زاده تمرکز پارس شمالی در حوزه نفت و گاز و پتروشیمی در شهرستان‌های دیّر، دشتی و تنگستان دانست و گفت: اشتغال جوانان بومی این شهرستان‌ها و سایر جوانان استان در این پروژه‌ها مورد تأکید قرار دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر نیز اظهار داشت طرح پتروپالایش برزویه پارس شمالی یک طرح ایجادی با هدف ساخت در قالب سه فاز است.
علی باستین بیان کرد: طرح صنعتی پتروپالایش در منطقه پارس شمالی قرار دارد و به‌عنوان تکمیل زنجیره ارزش و جلوگیری از خام فروشی میعانات گازی محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه مرحله نخست طرح پتروپالایش برزویه با سرمایه‌گذاری ۴۲ میلیون یورو اجرا شده است گفت: این طرح شامل یک واحد پالایش اولیه و مخازن ذخیره خوراک و محصول، به ظرفیت پالایش سالانه ۴۰۰ هزار تُن میعانات گازی و تولید انواع حلال‌های صنعتی، انواع نفتا و نفت سفید است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر زمان اجرای این طرح را ۱.۵ سال اعلام و خاطرنشان کرد: در فاز نخست ۴۲۰ نفر به صورت مستقیم و در طول اجرای پروژه برای یک هزار و ۱۰۰ نفر اشتغال‌زایی می‌شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار