۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۷

اسکله شناور در بوموسی نصب شد

اسکله شناور در بوموسی نصب شد
معاون فنی و نگهداری اداره‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: در راستای حفظ و ارتقای ایمنی تردد دریایی بنادر مسافری، اسکله فلزی شناور در بندرگاه ابوموسی پس تعمیرات اساسی و زیرآبی نصب شد.
کد خبر: ۹۵۷۷۹

به گزارش مانا به نقل از روابط عمومی بنادر و دریانوردی هرمزگان، فریدون پیشدار معاون فنی و نگهداری بنادر و دریانوردی هرمزگان امروز در بازدید از این اسکله شناور در بندرگاه ابوموسی افزود: برای انجام تعمیرات زیرآبی این اسکله شناور حدود ۱۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات سازمان بنادر و دریانوردی هزینه شد.

وی در خصوص مشخصات فنی این اسکله نیز بیان کرد: اسکله یاد شده دارای ۱۲ متر طول، ۱۰ متر عرض و حدود ۲ متر ارتفاع دارد و کاربری این نوع اسکله فلزی شناور برای پهلوگیری شناورهای جستجو و نجات و سایر شناورها استفاده می‌شود.

اسکله‌های فلزی شناور در بیش از یک دهه کار آیی خود را به اثبات رسانده و باتوجه به حرکت عمودی همزمان با جزر و مد نبود نیاز به تغییر در طناب‌های مهار، بیش‌ترین ضریب ایمنی به خصوص در حمل و نقل مسافر، گردشگر، جستجو و نجات را داراست.

وی تأکید کرد: این نوع اسکله‌ها باید به صورت دوره‌ای و زمان‌بندی تعمیر اساسی شده و بخش‌های زیر آبی آن نیز مورد بازرسی قرار گیرند.

به گفته پیشدار، با تعویض نقاط ضعیف شده و سیستم حفاظت آن‌ها برای دوره‌ای حداقل پنج سال کمترین خوردگی بدنه زیرآبی بر روی این شناورها ایجاد می‌شود.

جزیره بوموسی جنوبی‌ترین نقطه ایران در آبهای خلیج فارس است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار