۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۰
استاندار بوشهر خبر داد:

اجرای طرح‌های اقتصاد دریاپایه در نوار ساحلی استان بوشهر

استاندار بوشهر توجه به طرح‌های اقتصاد دریاپایه را مورد اشاره قرار داد و گفت: یکی از حوزه‌های این برنامه، گردشگری دریایی است که توسعه زیرساخت‌های آن در دستور کار قرار دارد.
کد خبر: ۹۵۷۷۶

اجرای طرح‌های اقتصاد دریاپایه در نوار ساحلی استان بوشهر

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، احمد محمدی‌زاده در همایش بزرگداشت روز خلیج فارس با بیان اینکه جمهوری اسلامی در خلیج فارس از اقتدار بالایی برخوردار است افزود: پس از انقلاب و با فرمان امام (ره) دفاع دریایی ایران قدرت گرفت و در دوران رهبری مقام معظم رهبری نیز با شتاب بیشتری ادامه یافت و اکنون ایران اسلامی در خلیج فارس قدرت اول منطقه است و با متجاوزان برخورد قاطع می‌کند.

وی با اشاره به حضور نیروی دریایی جمهوری اسلامی در آب‌های دور و اقیانوس‌ها اضافه کرد: منابع پیشرفت کشور در دریاست و برای بخش‌های گوناگون اقتصاد دریامحور برنامه داریم.

استاندار بوشهر بیان کرد: صنایع نفت و گاز و پتروشیمی نیز در سواحل خلیج فارس از پیشران‌های توسعه کشور‌ها هستند و صنایع پایین‌دست این صنایع نیز کنار خلیج فارس در حال شکل‌گیری است.

محمدی‌زاده با ابراز اینکه ایران اسلامی در بخش‌های گوناگون دریا ظرفیت‌های مهم و فراوانی دارد، گفت: نگاه ما در عرصه اقتصادی خلیج فارس باید دریامحور باشد.

وی منابع پیشرفت و توسعه کشور را در دریا و حاشیه سواحل دانست و خاطرنشان کرد: صنایع نفت، گاز، پتروشیمی و صنعت پایین‌دستی آن نیز در حاشیه خلیج فارس قرار دارد که توسعه این مهم در دستور کار است.
استاندار بوشهر توجه به طرح‌های اقتصاد دریاپایه را مورد اشاره قرار داد و اضافه کرد: یکی از حوزه‌های این برنامه، گردشگری دریایی است که توسعه زیرساخت‌های آن در دستور کار قرار دارد.

محمدی‌زاده با اعلام اینکه سالانه افزون بر ۹ میلیون گردشگر وارد استان بوشهر می‌شوند، گفت: از اواسط اسفند گذشته تا ۱۲ فروردین امسال ۴.۵ میلیون گردشگر از نقاط مختلف کشور وارد استان بوشهر شدند که نشان از ظرفیت بالای حوزه گردشگری است.

وی پرورش آبزیان را از دیگر ظرفیت‌های استان بوشهر در عرصه اقتصاد دریامحور برشمرد و افزود: تولید میگو و ماهی پرورشی در سواحل خلیج فارس به‌عنوان طرح‌های اقتصاد دریا در اولویت برنامه‌ها قرار دارد.

نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر هم گفت: خلیج فارس در همه ابعاد نظم نوین جهانی اثرگذاری فوق‌العاده‌ای دارد و به همین دلیل است که آمریکا و رژیم صهیونیستی از حضور در این منطقه نمی‌گذرند.

آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری اظهار کرد: نظم نوین جهانی اهداف به شدت اقتصادی دارد، در عرصه‌های مدیریتی آن نگاه سیاسی حاکم است و بر فرهنگ و رسانه تأکید ویژه‌ای دارد.

وی با بیان اینکه جبهه غرب تلاش می‌کنند تا فرهنگ خود را غالب و هویت ملی و دینی دیگر کشور‌ها را کمرنگ کنند، افزود: ابزار این حرکت سیاسی، اقتصادی و فرهنگی غرب برای تهاجم نیز رسانه است.

نماینده، ولی فقیه در استان بوشهر تصریح کرد: در نظم نوین جهان امروز دریا نقش فوق‌العاده موثری دارد؛ جهان آینده دریاپایه است و آینده متعلق به کشور‌هایی است که دریا را مدیریت کنند.

صفایی بوشهری ادامه داد: خلیج فارس در همه این ابعاد در طول تاریخ اثرگذار بوده و سران جبهه استکبار نمی‌توانند ذخایر انرژی و فرهنگ این منطقه را ندیده بگیرند.

امام جمعه بوشهر تاکید کرد: اگر کشور‌های این حوزه به دنبال تاثیرگذاری تام در نظم نوین جهانی هستند، باید نگاهی راهبردی داشته باشند، اما ضعف در این زمینه سبب شده تا کشور‌های حوزه خلیج فارس انفعالی عمل کنند.

نماینده، ولی فقیه در استان بوشهر افزود: پیروزی انقلاب اسلامی سبب شکل‌گیری حرکت نوینی در این نقش‌آفرینی شد و با ارتباطاتی که به تازگی میان کشور‌های این حوزه و ایران شکل گرفته امید است شاهد عملکرد فعال کشور‌های این حوزه باشیم.

صفایی بوشهری یادآور شد: ذهنیت کشور‌های غربی یک قطبی‌سازی جهان و برنامه ریزی برای دستیابی به منابع قدرت برای چپاول منابع ثروت است.

وی اضافه کرد: نظم جهانی مورد نظر غرب به معنای فروپاشی تمدن‌های کهن و باسابقه کشور‌های جهان است و با نگاهی متزاحم به دنبال جهانی تک قطبی است.

نماینده، ولی فقیه در استان بوشهر گفت: امروز در حال تجربه دوره گذار هستیم به این معنا که نظم مورد نظر غرب در حال پایان یافتن و نظم جدیدی در دست طراحی است و نقش ایران اسلامی در پایان شتاب‌بخشی به این روند غیر قابل انکار است.

امام جمعه بوشهر بیان کرد: جبهه غرب کشور‌های ایران، روسیه و چین را مانع برنامه‌های خود می‌داند و به دنبال این است تا جهان را به‌گونه‌ای مهندسی کند که همه امور جهان از یک مرکز کنترل شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار