۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۱
نمایندگی ایران در ژنو:

نام "خلیج‌فارس" واقعیتی تاریخی و غیرقابل انکار است

نام "خلیج‌فارس" واقعیتی تاریخی و غیرقابل انکار است
نمایندگی ایران در ژنو اعلام کرد: نام‌گذاری کامل خلیج فارس همواره به عنوان نام گذاری جغرافیایی استاندارد برای مجموعه آبی بین شبه جزیره عربستان و ایران مورد استفاده قرار گرفته است و این واقعیتی غیر قابل انکار است.
کد خبر: ۹۵۷۶۵

به گزارش مانا، نمایندگی‌ ایران در سازمان‌های بین‌المللی در ژنو در توییتی به مناسبت روز ملی خلیج فارس نوشت: ایرانیان روز خلیج فارس را در ۳۰ آوریل (۱۰ اردیبهشت) جشن می‌گیرند تا تاریخ، نام و اهمیت خلیج فارس را جشن بگیرند. این تاریخ مصادف با سالگرد لشکرکشی موفقیت‌آمیز ایران در سال ۱۶۲۲ است که نیروی دریایی پرتغال را از تنگه (هرمز) بیرون راند.

در ادامه این توییت آمده است: این یک واقعیت تاریخی غیرقابل انکار است که نام گذاری کامل خلیج فارس همواره به عنوان نام گذاری جغرافیایی استاندارد برای مجموعه آبی بین شبه جزیره عربستان و ایران مورد استفاده قرار گرفته است. نقشه‌های تاریخی بی‌شماری گواه این نکته است.

امروز ۱۰ اردیبهشت در تاریخ ایران روز مهمی است. شاه عباس صفوی با کمک انگلیسی‌ها در این روز در سال ۱۶۲۱ میلادی توانست هرمز را از چنگ پرتغالی‌ها درآورد تا همیشه به خاطر این اقدامش از او به نیکی یاد شود.

برچسب ها: خلیج فارس ایران
ارسال نظرات
آخرین اخبار