۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۱

کاهش قیمت سوخت کشتی‌ها در بنادر بانکرینگ جهانی

شاخص جهانی سوخت کشتی‌ها به ویژه سوخت کم‌ سولفور با اختلاف قیمت پُرنوسان در هفته منتهی به ۲۷ آوریل تا ۲۴ دلار در هر تُن کاهش یافت.
کد خبر: ۹۵۷۴۳

کاهش قیمت سوخت کشتی‌ها در بنادر بانکرینگ جهانی

به گزارش گروه بین‌الملل مانا، مؤسسه MABUX اعلام کرد: در هفتۀ گذشته شاخص سوخت کم سولفور کشتی‌ها  در اکثر بنادر که ذخایر بانکرینگ دارند روند نزولی داشت و از حدود ۶۰۰ دلار تا ۵۲۶ دلار با توجه به نوع بندر پایین آمد.

به طور کلی در هفتۀ گذشته شاخص جهانی سوخت کم سولفور در چهار بندر معتبر جهان با ۱۴ دلار  کاهش  به ۵۶۲ دلار در هر تُن تثبیت شد.

همچنین سوخت کم سولفور در هفته گذشته در ۲۰ بندر نیز با ۱۱ دلار کاهش به ۵۸۰ دلار رسید.

نرخ سوخت کم سولفور در بندر روتردام با  کاهش ۱۳ دلاری از ۵۳۹ دلار به ۵۲۶ دلار رسید. این نوع سوخت  در سنگاپور با  ۱۴ دلار کاهش  از ۵۸۰ دلاربه ۵۶۶  دلار رسید.

سوخت کم سولفور در بندر فجیره با ۱۸ دلار کاهش  از ۵۷۴  دلار به ۵۵۶ دلار  کاهش یافت.

 این گزارش حاکی است: نرخ انواع سوخت در بنادر آمریکا نیز همانند سایر بنادر جهان با  روند نزولی مواجه شد. به گونه‌ای که نرخ سوخت کم سولفور با ۲۲ دلار اُفت  از ۵۵۷ دلار به ۵۳۵ دلار رسید و با این قیمت فروخته شد.

در گزارش مؤسسه MABUX تأکید شده است: با توجه به کاهش قیمت انواع سوخت‌ها قیمت گاز LNG به دلیل تقاضا کمی افزایش یافت که آن هم ناشی از تقاضای بیشتر از سوی چین، ژاپن و کره جنوبی بود؛ اما قیمت سوخت LNG در بندر روتردام در هفته گذشته به کاهش خود ادامه داد و در ۲۵ آوریل به ۸۳۰ دلار در هر تُن رسید.

به گونه‌ای که اختلاف قیمت بین گاز LNG و سوخت معمولی در هفته گذشته به حدود ۲۰۰ دلار آمریکا رسید.

به گفته «سرگی ایوانف» مدیرعامل MABUX این روند نزولی در هفته‌های آینده نیز ادامه خواهد داشت.

ارسال نظرات
آخرین اخبار