۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۱

جذب ۳۱ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری در منطقه آزاد اروند

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی اروند گفت: سال گذشته ۳۱ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری در این منطقه جذب شده است.
کد خبر: ۹۵۷۴۱

جذب ۳۱ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری در منطقه آزاد اروند

به گزارش خبرنگار مانا، علی زارعی در نشست شورای اداری منطقه آزاد اروند که با حضور وزیر اقتصاد و دارایی در آبادان برگزار شد افزود: در دو ماه اخیر میزان سرمایه گذاری در منطقه آزاد اروند به ۱۰ هزار میلیارد ریال رسیده است.

وی گفت: منطقه آزاد اروند ظرفیت‌های بسیاری در حوزه‌های بنادر و تجارت دریایی، هوایی و شهرک‌های صنعتی دارد که این ظرفیت‌ها تاکنون مغفول مانده است.

زارعی اظهار داشت: با وجود تلاش‌هایی که در حوزه صادرات از این منطقه شده است، نیاز به کار‌های بیشتری هست. در حال حاضر شرایط موجود شایسته منطقه نیست و مردم انتظار دارند با کمک‌های دولت سیزدهم، اتفاقات خوبی در این حوزه رخ دهد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه مسئولیت اجتماعی از سوی این منطقه اظهار کرد: منطقه آزاد اروند در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی، اقدامات خوبی در حوزه عمران انجام شده است که از آن جمله می‌توان به احداث پل شهدای اروند در خرمشهر و یک پارک ۲۰ هکتاری در آبادان اشاره کرد.

وی گفت: در سال جدید ۵۷ بسته سرمایه‌گذاری آماده شده و بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال پروژه عمرانی در نظر گرفته شده که در آینده نزدیک مناقصات آن برگزار خواهد شد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند گفت: با برنامه‌هایی که در دولت سیزدهم برای توسعه منطقه آزاد اروند وجود دارد، تلاش خوبی صورت گرفته تا در سال پیشِ رو، سال موفق و پررونقی در پیش داشته باشیم.

وی خواستار توجه بیشتر به بنادر خرمشهر و آبادان شد و گفت: این بنادر مظلوم واقع شده‌اند و پیشرفتی نداشته‌اند، تخفیف ۳۵ درصدی اگر اعمال شود راه پیشرفت این بنادر هموار می‌شود.

منطقه آزاد اروند در بهمن ماه ۱۳۸۴ در محدوده‌ای از شهر‌های بندری خرمشهر، آبادان، جزیره مینو و بخشی از سواحل اروندرود و کارون شکل گرفت.

این منطقه به کشور عراق و کشور‌های حوزه خلیج فارس راه دارد و بیشترین حجم تجارت خارجی آن با این کشورهاست.

ارسال نظرات
آخرین اخبار