۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۰

آغاز عملیات اجرایی طرح توسعه جامع بندر گناوه

طرح فاز یک طرح توسعه بندر گناوه همزمان با سفر رئیس‌‌‌جمهوری به استان بوشهر در مراسمی با حضور وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی آغاز شد.
کد خبر: ۹۵۷۲۳

آغاز عملیات اجرایی طرح توسعه جامع بندر گناوه

به گزارش مانا به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در این مراسم اظهار کرد: طرح توسعه بندر گناوه با ۱۶‌هزار میلیارد ریال اعتبار در سه فاز پیش‌بینی شده است که فاز نخست در مدت ۳۶ ماه اجرا می‌شود.

به گفتۀ علی‌‌‌اکبر صفایی این طرح شامل احداث موج‌‌‌شکن، دایک حفاظتی، احداث دیوار پیرامونی و عملیات لایروبی حوضچه تا عمق منفی پنج متر است.

وی ادامه داد: احداث موج‌شکن، دایک حفاظتی و دیواره پیرامونی در طرح جامع توسعه بندر گناوه به ترتیب به طول دو هزار و ۳۸، یک‌هزار و ۱۲۰، یک‌هزار و ۷۰۰ مترمربع و حجم لایروبی آن نیز ۹۸۰‌هزار مترمکعب برآورد شده است.

صفایی تصریح کرد: رویکرد اصلی این طرح نقش‌‌‌آفرینی بیشتر بندر گناوه در عرصه تجارت بین‌المللی و بهبود وضعیت معیشت و رفاه بندرنشینان است.

وی خاطرنشان کرد: سازمان بنادر و دریانوردی توسعه زیرساخت‌‌‌ها در بنادر کوچک را در اولویت‌‌‌های جدی خود قرار داده است که طرح توسعه جامع بندر گناوه نیز در همین راستا عملیاتی شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر نیز گفت: در جنوب کشور ۲‌هزار و ۵۰۰ شناور سنتی وجود دارد که از این شمار یک‌‌‌هزار و ۸۵۰ شناور در استان بوشهر واقع است‌‌‌.

محمد شکیبی‌‌‌نسب ادامه داد: در این بین بندر گناوه ۵۳۰ شناور سنتی استان را داراست که برای استانداردسازی و تامین ایمنی تردد شناورها اجرای طرح توسعه جامع اقدامی بسیار ارزشمند و حیاتی است.

وی ادامه داد: اجرای طرح توسعه جامع بدون تردید منجر به توسعه تجارت، تثبیت و افزایش فرصت‌‌‌های شغلی در بندر گناوه می‌شود که این مهم از رویکردهای اصلی سازمان بنادر و دریانوردی به شمار می‌رود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار