۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۰

صعود شاخص جهانی کانتینر پس از ۱۵ هفته اُفت متوالی

شاخص جهانی کانتینر (WCI) در هفته منتهی به ۲۰ آوریل پس از ۱۲ هفته اُفت متوالی دومین صعود هفتگی خود را از مارس ۲۰۲۲ میلادی تا کنون به ثبت رساند.
کد خبر: ۹۵۷۱۸

صعود شاخص جهانی کانتینر پس از ۱۵ هفته اُفت متوالی

به گزارش گروه بین‌الملل مانا، مؤسسه Drewry اعلام کرد شاخص جهانی کانتینر Drewry's World Container Index (WCI) با افزایش ۳.۸ درصدی قیمت در مسیر تجاری چین و آمریکا رشد هفتگی خود را ثبت کرد.

بر اساس این گزارش در همین حال خط تجاری مسیر شانگهای – لس‌آنجلس که پیش از این بیشترین ضربه را از کاهش نرخ‌ها شاهد بود با افزایش ۱۱ درصدی از ۱۶۷۴ دلار به ۱۸۵۶ دلار رسید.

خط تجاری شانگهای - نیویورک نیز با عملکرد بهتری نسبت به مسیر قبلی افزایش ۱۲ درصدی را به ثبت رساند و به نرخ روزانه ۲۸۴۹ دلار  دست یافت.

گزارش Drewry حاکی است ثبت نرخ‌ها در هفته منتهی به ۲۰ آوریل باعث شده که مالکان، اپراتور‌ها و صاحبان کالا در حال مذاکره برای تمدید  قرار‌داد باشند؛ زیرا شاخص جهانی کانتینر بهترین حرکت هفتگی خود را از جولای ۲۰۲۱ میلادی تا کنون ثبت کرد و  در یک بازه زمانی ۲۱ ماهه به تثبیت قیمت‌ها رسید.

بر اساس این گزارش در همین حال شاخص جهانی Freightos (FBX و شاخص حمل‌و‌نقل شانگهای در هفته منتهی به ۲۰ آوریل شاهد صعود نرخ‌ها بود.

پیش‌بینی تحلیلگران Drewry بر این اساس است که نرخ‌ها در هفته‌های آینده با افزایش مواجه خواهند شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار