۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۴
مدیرکل شیلات استان بوشهر خبر داد:

هدفگذاری تولید ۴۴ هزار تُن میگوی پرورشی در استان بوشهر

مدیرکل شیلات استان بوشهر از آغاز ذخیره‌سازی بچه میگو در استخر‌های پرورشی استان خبر داد و گفت: تولید ۴۴ هزار تُن میگو پرورشی از اراضی ساحلی استان مورد هدف امسال است.
کد خبر: ۹۵۷۰۳

هدفگذاری تولید ۴۴ هزار تُن میگوی پرورشی در استان بوشهر

عقیل امینی در گفتگویی با خبرنگار مانا در بوشهر با اشاره به نقش مهم صنعت پرورش آبزیان در اشتغال‌زایی و رونق تولید اظهار داشت: میگو پرورشی یکی از محصولات مهم در عرصه تولید، اشتغال و صادرات است به گونه‌ای که ۸۰ درصد میگوی پرورشی تولید شده به خارج کشور صادر می‌شود.

وی با بیان اینکه سال گذشته بیش از ۳۸ هزار تُن میگوی پرورشی در مزارع پرورش میگو استان تولید شد خاطر نشان کرد: این میزان محصول در حدود ۶۰ درصد تولید میگوی پرورشی کشور است.

مدیرکل شیلات استان بوشهر با بیان اینکه امسال اراضی ساحلی برای پرورش میگو افزایش یافته است تصریح کرد: سال گذشته شش هزار و ۴۶۰ هکتار اراضی ساحلی تحت پوشش میگو پرورشی بود که ۳۸ هزار تُن محصول تولید شد.

امینی مساحت اراضی میگو پرورشی استان بوشهر در سال جاری را مورد اشاره قرار داد و خاطر نشان کرد: امسال مساحت اراضی پرورش میگو استان بوشهر به هفت هزار و ۲۵۹ هکتار افزایش یافته و امسال برای تولید ۴۴ هزار تُن میگو پرورشی در استان بوشهر هدفگذاری شده است.

وی از فعال شدن ۴۰۲ مزرعه پرورش میگو در استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: اکنون عملیات ذخیره‌سازی بچه میگو در اراضی ساحلی استان آغاز شده است.

مدیرکل شیلات استان بوشهر آغاز تولید بچه میگو پرورشی در استان را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: عملیات تولید بچه میگو در ۲۲ کارگاه تکثیر این آبزی در استان به میزان سه میلیارد قطعه بچه میگو آغاز شده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار