۳۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۹
مدیرگل گمرک بوشهر خبر داد:

افزایش ۳۱ درصدی صادرات از گمرک منطقه ویژه پارس جنوبی

مدیرکل گمرک بوشهر از صادرات ۱۲ میلیارد و ۱۵۲ میلیون دلار کالا از گمرک منطقه ویژه پارس به خارج از کشور در سال قبل خبر داد و گفت: این میزان صادرات نسبت به سال ما قبل آن ۳۱ درصد افزایش نشان می‌دهد.
کد خبر: ۹۵۶۷۷

افزایش ۳۱ درصدی صادرات از گمرک منطقه ویژه پارس جنوبی

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، علی سلیمانی با بیان اینکه در سال گذشته بیش از ۲۲ میلیون و ۷۷۰ هزار تُن کالا از گمرک منطقه ویژه اقتصادی پارس صادر شد اظهار داشت: این میزان صادرات نسبت به سال ما قبل آن ۱۲ درصد افزایش یافته است.

وی صادرات ۸۳ درصدی استان بوشهر را مربوط به منطقه ویژه اقتصادی پارس دانست و اظهار کرد: سال ۱۴۰۱ بیشترین میزان صادرات استان بوشهر از گمرک منطقه ویژه پارس انجام شد طوری که ۸۳ درصد از وزن و ۹۱ درصد از مجموع ارزش این صادرات را به خود اختصاص داد.

ناظر گمرکات استان بوشهر با بیان اینکه ۲۵۹ قلم کالای مختلف از گمرکات استان بوشهر به خارج از کشور صادر می‌شود، عنوان کرد: در این مدت انواع گاز مایع با ۳۵ و ۴۵ درصد مجموع از نظر وزنی و ارزشی بیشترین صادرات این استان را به خود اختصاص داده است.

سلیمانی ادامه داد: پس از آن متانول با ۱۸ درصد و پلی‌اتیلن و کود اوره با ۸ درصدِ ارزش صادرات استان بوشهر ارزآورترین کالا‌های صادراتی این استان به شمار می‌روند.

وی با بیان اینکه بیشتر این محصولات به کشور چین صادر شد، اضافه کرد: محصولات رافینیت، نفتا، پارازیلین، آمونیاک، گوکرد گرانول و روغن پایه نیز به ترتیب در رتبه‌های بعدی بیشترین صادرات منطقه ویژه انرژی پارس قرار دارند.

مدیرکل گمرک بوشهر یادآور شد: پارسال، از ۱۱ گمرک صادراتی استان بوشهر ۲۷ میلیون و ۳۸۷ هزار تن کالا به ارزش بالغ بر ۱۳ میلیارد و ۳۱۵ میلیون دلار به خارج از کشور صادر شد که از لحاظ وزنی ۷ و از نظر ارزشی ۳۲ درصد افزایش یافته است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار