۲۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۸
آمار‌های گمرک نشان می‌دهد

رشد ۵۲ درصدی صادرات به عمان در سال ۱۴۰۱

رشد ۵۲ درصدی صادرات به عمان در سال ۱۴۰۱
براساس آمار دوازده ماهه سال ۱۴۰۱ گمرک، حجم صادرات ایران به عمان در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ رشد ۵۲ درصدی را نشان می‌دهد.
کد خبر: ۹۵۶۷۶

به گزارش مانا، گمرک ایران، میزان تجارت با کشور‌های همسایه را منتشر کرده که در این بین میزان صادارت به عمان که یکی از شرکای مهم تجاری ایران و از همسایه‌های آبی ایران به شمار می‌آید نسبت به سال ۱۴۰۰ رشد ۵۲ درصدی را نشان می‌دهد.

این کشور در واقع از جمله مقاصدی است که به منظور صادرات مجدد محصولات ایرانی مورد توجه تجار قرار دارد. طبق آمار منتشر شده، میزان صادرات ایران به عمان در سال ۱۴۰۱ از نظر وزنی معادل سه میلیارد و ۳۴۲ میلیون و ۶۹۷ هزار و ۸۴۹ کیلوگرم و از نظر ارزشی معادل ۱.۰۸۷ میلیارد دلار (۱,۰۸۷,۲۱۹,۲۵۶ دلار) بوده که این رقم در سال ۱۴۰۰ معادل ۷۱۶ میلیون دلار (۷۱۶، ۲۲۵، ۱۵۲ دلار) بوده است.

در مقابل، حجم واردات ایران از عمان در سال ۱۴۰۱ نیز نسبت به سال ۱۴۰۰ رشد ۲۹ درصدی را نشان می‌دهد. واردات ایران از عمان در سال ۱۴۰۱ از نظر وزنی معادل ۹۴۲ میلیون و ۲۰۲ هزار و ۴۵۸ کیلوگرم و از نظر ارزشی معادل ۸۰۰ میلیون دلار (۸۰۰,۴۷۹,۱۵۰  دلار) بوده است. حجم واردات ایران از عمان در سال ۱۴۰۰ معادل ۶۱۹ میلیون دلار (۶۱۹، ۴۲۱، ۶۹۷ دلار) برآورد شد.

در مجموع حجم مراودات تجاری دو کشور در سال ۱۴۰۱ از رشد ۴۱ درصدی حکایت می‌کند؛ مجموع مبادلات تجاری دو کشور در سال ۱۴۰۱ معادل ۱.۸۸۷ میلیارد دلار (۱,۸۸۷,۶۹۸,۴۰۶ دلار) بوده در حالی که این رقم در سال ۱۴۰۰ معادل ۱.۳۳۵ میلیارد دلار (۱، ۳۳۵، ۶۴۶، ۸۴۹ دلار) بوده است.

پیش از این محسن ضرابی، رئیس سابق اتاق مشترک ایران و عمان نیز پیش بینی کرده بود که با توجه به زیرساخت‌های مناسب اقتصادی، شرایط حمل‌ونقل و لجستیک، همکاری و تعامل مثبت میان اتاق مشترک و سازمان توسعه تجارت در سال ۱۴۰۱ و تغییر در رویکرد وزارت صنعت، معدن و تجارت در حمایت از بخش خصوصی، دست یابی به این حجم از صادرات و مراودات تجاری دو کشور امکان‌پذیر است.

برچسب ها: گمرک صادرات عمان
ارسال نظرات
آخرین اخبار