۲۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۶

تاکید بر راه‌اندازی هنرستان‌های فنی در مناطق ساحلی و بندری خوزستان

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان بر راه اندازی هنرستان‌های فنی و تخصصی در مناطق ساحلی و بندری خوزستان با هدف تربیت کادر تخصصی دریانوردی و ملوانی تأکید کرد.
کد خبر: ۹۵۶۶۹

تاکید بر راه‌اندازی هنرستان‌های فنی در مناطق ساحلی و بندری خوزستان


به گزارش خبرنگار مانا، مسعود حمیدی نژاد در نشست مدیران و روسای مناطق و نواحی آموزش و پرورش خوزستان افزود: توسعه مهارت آموزی و حرفه آموزی دریایی با ساخت هنرستان‌های فنی و تخصصی در مناطق ساحلی و بندری یکی از اولویت‌های راهبردی مجموعه نظام آموزشی در خوزستان خواهد بود.

وی گفت: راه‌اندازی هنرستان فنی در مناطق ساحلی و بنادر خوزستان با هدف تربیت دریانورد و نیروی تخصصی و تکنسین امور بندری در دستور کار قرار گرفته است و اقدامات راه اندازی این هنرستان‌ها در حال انجام است.

حمیدی نژاد در ادامه افزود: راه‌اندازی هنرستان‌های فنی مرتبط با امور بندری و دریایی این امکان را خواهد داد تا نیرو‌های ماهر بومی در استان تربیت و مناطق ساحلی پررونق و جاذب جمعیت شوند و این فرصت و بستری برای توسعه این مناطق خواهند بود.

وی با اشاره به کمبود نیروی غواصی و جوشکاری زیرِآب در خوزستان افزود: راه اندازی هنرستان‌های فنی و برگزاری دوره‌های تخصصی و ماهر دریایی، می‌تواند برای صنایع دریایی نیز راهگشا باشد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار