۲۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۳

آماده‌سازی زمین سایت نیروگاه اتمی شهرستان بندری شادگان

فرماندار شادگان از آماده سازی زمین سایت نیروگاه اتمی شهرستان بندری شادگان به عنوان نخستین گام برای شروع عملیات ساخت نیروگاه توسط متخصصان داخلی کشور خبر داد.
کد خبر: ۹۵۶۶۶

آماده‌سازی زمین سایت نیروگاه اتمی شهرستان بندری شادگان

 

به گزارش خبرنگار مانا، جمال صالح زاده در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه ساخت نیروگاه اتمی شادگان علاوه بر افزودن ظرفیت جدیدی به صنعت و فنّاوری هسته‌ای در کشور، این شهرستان بندری را به یکی از مراکز تولید راهبردی برق هسته‌ای تبدیل خواهد کرد افزود: ساخت نیروگاه برق هسته‌ای  شادگان سال‌ها قبل قرار بود آغاز شود که به دلیل بدعهدی طرف خارجی و اعمال تحریم‌های ظالمانه به سرانجام نرسید، ولی از آذر ماه سال گذشته بخش اول عملیات ساخت نیروگاه اتمی شامل آماده سازی زمین برای احداث سایت و ساختمان اصلی نیروگاه با حضور محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران شروع شد.

وی گفت: با آماده سازی زمین سایت نیروگاه اتمی شادگان در جوار رودخانه کارون، کار تجهیز کارگاه‌ها توسط پیمانکاران به زودی شروع می‌شود.

صالح‌زاده اظهار داشت: با احداث نیروگاه اتمی در شادگان، این شهرستان بندری به یکی از مراکز مهم و راهبردی کشور در خصوص تولید برق هسته‌ای تبدیل خواهد شد.

فرماندار شادگان افزود: احداث نیروگاه برق هسته‌ای شادگان با استفاده از حداکثر توان و ظرفیت داخلی فصل جدیدی در ظرفیت صنعت و فنّاوری هسته‌ای و ساخت نیروگاه اتمی در کشور خواهد بود و سبب ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی خوزستان نیز خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه نیروگاه هسته‌ای شادگان با ظرفیت تولیدی ۳۶۰ مگاوات  یکی از مصوبات سفر اول دولت سیزدهم به خوزستان است ابراز امیدواری کرد در دور دوم سفر رییس جمهوری به خوزستان در اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ دومین گام برای شروع عملیات اجرایی نیروگاه اتمی شادگان برداشته شود.

نیروگاه اتمی شادگان در منطقه دارخوین از نوع آب سبک تحت فشار (PWR)  در زمینی به مساحت تقریبی ۵۰ هکتار در مجاورت رود کارون احداث خواهد شد.

احداث این نیروگاه در راستای ماموریت سازمان انرژی اتمی ایران برای تولید برق هسته‌ای از طریق احداث نیروگاه‌های اتمی بومی بوده و زمان تقریبی اجرای این طرح هشت سال پیش‌بینی شده است که با استفاده از حداکثر توانمندی داخلی کشور در حوزه‌های طراحی، تامین تجهیزات و احداث نیروگاه‌های اتمی اجرا می‌شود.

برآورد مالی ساخت نیروگاه اتمی شادگان دو میلیارد دلار برآورد شده است.

 آیت الله رئیسی رئیس جمهوری کشورمان قرار است هفتم و هشتم اردیبهشت ماه به در قالب دور دوم سفر هیئت دولت به خوزستان سفر کند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار