۳۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۶

بهره برداری از ۲۳ پروژه گردشگری در سواحل و جزایر هرمزگان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان هرمزگان از ایجاد و بهره برداری ۲۳ پروژه گردشگری در شهرستان‌های ساحلی و جزایر استان هرمزگان با صرف هزینه بالغ بر ۱۷۴ میلیارد ریال خبر داد.
کد خبر: ۹۵۶۶۵

بهره برداری از ۲۳ پروژه گردشگری در سواحل و جزایر هرمزگان

محمد محسنی در گفتگو با خبرنگار مانا با اشاره به به صدور هفت مورد موافقت اصولی برای ایجاد مرکز گردشگری ساحی و دریایی در استان هرمزگان گفت: سال گذشته در مجموع ۱۰۳ مورد موافقت اصولی برای ایجاد تأسیسات گردشگری صادرشده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان ادامه داد: از این تعداد موافقت اصولی صادره، ۴۳ مجتمع گردشگری، ۲۸ سفره‌خانه سنتی، ۱۲ اقامتگاه بومگردی، سه هتل، دو اقامتگاه سنتی، هفت مرکز گردشگری ساحلی و دریایی، یک مورد تفریحی سرگرمی گردشگری، پنج مجتمع خدماتی رفاهی و بین راهی، یک مورد مهمانپذیر و یک مورد مجتمع آبدرمانی بوده است.

وی با اشاره به اینکه با بهره‌برداری از این طرح‌ها برای هزار و ۹۵۸ نفر شغل ایجاد می‌شود، افزود: حجم سرمایه‌گذاری پیش‌بینی شده برای بهره‌برداری از این طرح‌های گردشگری ۲۹۳۱۱ میلیارد ریال است.

محسنی در ادامه گفته‌های خود به ایجاد ۲۳ پروژه مرتبط با زیرساخت‌های گردشگری در هرمزگان اشاره کرد و گفت: این زیرساخت‌های  گردشگری با اعتباری بالغ بر ۱۷۴ میلیارد ریال ایجاد و به بهره‌برداری رسیده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان با اشاره به اینکه این پروژه‌ها در شهرستان‌های بندرعباس، پارسیان، میناب، رودان، بستک، بندر خمیر، سیریک، بندرلنگه و قشم انجام‌شده، افزود: این پروژه‌ها شامل احداث کمپینگ، آلاچیق، سرویس بهداشتی، سکوی نشیمن، برق‌رسانی، آب‌رسانی، احداث شبکه برق فشار متوسط هوایی و راه دسترسی است.

محسنی در خصوص صدور مجوز‌های گردشگری گفت: در سال گذشته ۱۸ پروانه بهره‌برداری شامل هشت سفره‌خانه سنتی، چهار خانه مسافر، یک هتل چهار ستاره،   یک واحد گردشگری کشاورزی، سه مجتمع گردشگری و یک مهمان‌پذیر با اشتغال ۲۵۴ نفر صادر شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان ادامه داد: در راستای استانداردسازی و ارائه خدمات بهتر در تأسیسات گردشگری، ۲۶ گواهینامه کیفیت خدمات گردشگری برای تأسیسات گردشگری استان صادرشده است.

وی با بیان اینکه با همکاری جهاد دانشگاهی هرمزگان و  موسسات بخش خصوصی هشت دوره آموزش گردشگری در سطح استان برگزارشده که ۸۶۰ نفر در این دوره‌ها شرکت کرده‌اند، افزود: دوره‌های برگزار شده شامل طبیعت‌گردی، راهنمای فرهنگی، بلد محلی، مدیر فنّی بند ب، آشپزی و دوره‌های توانمندسازی فعالان گردشگری بوده است.

محسنی در خصوص بازاریابی و تبلیغات در حوزه گردشگری گفت: در اواخر سال گذشته اپلیکیشن اطلاع‌رسانی گردشگری وارمی برای دسترسی بهتر گردشگران ورودی به اطلاعات استان، طراحی و راه‌اندازی شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان هرمزگان افزود: همچنین بیش از ۲۰۰ هزار اقلام تبلیغاتی شامل، نقشه استان و شهرستان، کتابچه راهنمای گردشگری استان، کتابچه میراث ناملموس استان، بروشور‌های اماکن تاریخی و گردشگری، بنر‌های اطلاع‌رسانی و...   چاپ و منتشرشده است.

وی بیان داشت: شرکت در ۱۲ نمایشگاه ملی، استانی و منطقه‌ای از دیگر اقدامات این اداره کل در حوزه بازاریابی و تبلیغات است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار