۲۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۵
مدیرکل گمرک بوشهر:

۸۱ میلیون دلار کالا از گمرکات استان بوشهر به کشور قطر صادر شد

مدیرکل گمرک بوشهر گفت: سال گذشته حدود ۵۸۳ هزار تن کالا به ارزش بیش از ۸۱ میلیون دلار کالا از گمرکات استان بوشهر به کشور قطر صادر شد.
کد خبر: ۹۵۶۶۳

۸۱ میلیون دلار کالا از گمرکات استان بوشهر به کشور قطر صادر شد


به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، علی سلیمانی با بیان اینکه در یک‌سال گذشته ۱۹۵ کالای مختلف از این استان به کشور قطر صادر شد اظهار داشت: ۷۰ درصد وزن و ۲۵ درصد ارزش این صادرات را گروه کالایی معدن و صنایع معدنی تشکل می‌دهد.

وی صادرات ۵۸۳ هزار تُن کالا به ارزش بیش از ۸۱ میلیون دلار کالا از گمرکات استان بوشهر به کشور قطر را مورد اشاره قرار داد و افزود: ۲۸ درصد از حجم و ۷۲ درصد ارزش صادرات بوشهر به کشور قطر نیز مربوط به گروه کالایی کشاورزی و صنایع غذایی است که بیش از ۵۸ میلیون دلار برای کشور ارزآوری به همراه داشته است.

ناظر گمرکات استان بوشهر تصریح کرد: گوجه فرنگی با بیش از ۱۷ میلیون دلار و میگوی پرورشی با بیش از هشت میلیون دلار صادرات بیشترین ارزش را در میان صادرات از گمرکات این استان به کشور قطر داشته‌اند.

سلیمانی ادامه داد: پس از آن هندوانه و خربزه، سیمان و کلینکر، انواع سبزیجات تازه، انواع کلم، شیشه و سنگ ساختمانی، انواع کاهو و خیارسبز بیشترین ارزآوری را در میان صادرات بوشهر به قطر داشته‌اند.

وی یادآور شد: در سال گذشته، از ۱۱ گمرک صادراتی استان بوشهر حدود ۲۷ میلیون و ۳۸۷ هزار تُن کالا به ارزش بیش از ۱۳ میلیارد و ۳۱۵ میلیون دلار به خارج از کشور صادر شده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار