۲۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۶

خطوط بزرگ کشتیرانی کانتینری جهان در جستجوی کشتی‌های دستِ دوم

ثبات شاخص‌های کانتینری باعث افزایش تقاضا در حمل‌و‌نقل کانتینری شده که در این ارتباط شرکت‌های بزرگ کانتینری به علت مناسب بودن قیمت کشتی‌های دست دوم که از نرخ اجاره پایینی نیز برخور دارند، نسبت به خرید یا اجاره تلاش می‌کنند.
کد خبر: ۹۵۶۶۱

خطوط بزرگ کشتیرانی کانتینری جهان در جستجوی کشتی‌های دستِ دوم

به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از The Loadstar؛   در حال حاضر خطوط کشتیرانی MSC برای افزودن تعداد کشتی دستِ دوم به ناوگان خود ۳۰۰ کشتی دستِ دوم را با قدمت ۲۰ ساله به قیمت هر کدام ۲۲.۵ دلار خریداری کرده است تا با نرخ کمتری اجاره دهد؛ زیرا کشش بازار به سمت نرخ‌های اجاره پایین است.

از سوی دیگر خط کشتیرانی CMA CGM فرانسه در بازار خرید و فروش کشتی‌های دست دوم فعال شده و شرکت مرسک در دو هفته اخیر به خرید کشتی‌های دستِ دوم روی آورده است.

بر اساس این گزارش محرک اصلی  خرید کشتی‌های دستِ دوم، بالا رفتن تقاضا در این قبیل کشتی‌ها است که از نرخ اجاره پایین‌تری برخور‌دارند.

در این راستا شرکت‌های مختلف چینی از فروشندگان عمدۀ کشتی‌های دستِ دوم به خطوط کشتیرانی بزرگ هستند.

بر اساس آمار کارگزاران کشتی لندن، شرکت CMA CGM فرانسه هفته پیش ۱۳ کشتی دستِ دوم را خریداری و آن را به اپراتور‌ها اجاره داد.

در این راستا یک کارگزار کشتی نیز به سایت The Loadstar گفت: در حال حاضر متقاضیان زیادی برای اجاره کشتی‌های دستِ دوم وجود دارد که شرکت‌های بزرگ کشتیرانی از این موقعیت استفاده کرده و نسبت به خرید یا اجاره کشتی‌های دست دوم اقدام می‌کنند.

وی گفت: شرکت CMA CGM طی روز‌های گذشته یک کشتی ۲۳۳۹ TEU را برای مدت ۴۲ ماه با نرخ روزانه ۱۵۰۰۰ دلار  اجاره داده است.

از سوی دیگر شرکت کیپ کوئست یک کشتی ۲۲۰۰ TEU را به مدت ۱۳ ماه با نرخ روزانه ۲۰۵۰۰ دلار اجاره داده است. شرکت OOCL نیز یک کشتی دستِ دوم مربوط به سال ۲۰۱۰ میلادی را به مدت ۲۴ ماه به قیمت ۲۳۹۰۰ دلار اجاره داده است.  هاپاگ لوید نیز یک کشتی ۵۴۶۶ TEU که سال ساخت آن به ۲۰۱۵ میلادی برمی‌گردد را به مدت سه ماه ۲۵۰۰۰ دلار اجاره داده است.   همچنین  شرکت دانائوس یونانی نیز یک کشتی دستِ دوم را از شرکت ژاپنی وان به نرخ روزانه ۱۹۹۵۰ دلار در روز اجاره کرده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار