۱۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۷

چشم انداز مثبت و رو به بهبود بازار حمل‌و‌نقل کانتینری در سه ماهه دوم ۲۰۲۳

بر اساس بررسی شاخص‌های بازار حمل‌و‌نقل کانتینر‌ی و نظر‌خواهی از ذی‌نفعان در اوایل ماه آوریل این صنعت توسط مؤسسات پژوهشی زنجیرۀ حمل‌و‌نقل صنعت کانتینری در فصل دوم سال ۲۰۲۳ میلادی به مرز‌های مثبت رو به بهبود و اعتماد‌ سازی خواهد رسید.
کد خبر: ۹۵۵۷۰

چشم انداز مثبت و رو به بهبود بازار حمل‌و‌نقل کانتینری در سه ماهه دوم ۲۰۲۳

به گزارش گروه بین‌الملل مانا؛ بر اساس بررسی‌های انجام شده توسط مؤسسه Container xChange در زنجیرۀ حمل‌و‌نقل کانتینری انتظارات کوتاه مدت ماه‌های مارس و اوایل ماه آوریل؛ از آنجایی‌که شاخص‌های حمل کانتینر در اواسط مارس به روند منفی خود ادامه داده، اما نتایج از ابتدای آوریل به بالاترین حد خود رسیده و شاخص‌ها شروع به ایجاد اعتماد برای سه ماهه دوم سال ۲۰۲۳ میلادی کرده‌اند.

بر اساس این گزارش احساسات و فضای موجود در صنعت حمل کانتینری به تدریج در حال مثبت شدن است و به نظر می‌رسد در سه ماهه بعدی سال، باد‌های مخالف برای حمل‌و نقل کانتینری نخواهد وزید.

در ادامه این گزارش آمده است «کریستین رولوفز» مدیرعامل Container xChange دیدگاه خود را در زمینۀ وضعیت فعلی حمل و نقل کانتینری برای ذی‌نفعان به اشتراک گذاشته است؛ این بررسی‌ها نشان می‌دهد در سه ماهه اول سال ۲۰۲۳ میلادی آمریکای شمالی بیشترین کاهش قیمت را در حمل کانتینر‌های ۲۰ فوتی ثبت کرد، پس از آن منطقه خاور‌میانه و آسیای جنوب شرقی روند کاهشی را تجربه کرد.

در این ارتباط با توجه به اینکه قرار است مذاکرات مربوط به تمدید قرارداد‌ها در ماه می‌به نتیجه برسد به همین جهت در حال حاضر نرخ قرارداد‌ها تا ماه می‌به تعویق  خواهد افتاد؛ به همین جهت انتظار می‌رود نرخ‌های قراردادی همچنان بالاتر از نرخ‌های نقدی بمانند و حمل کننده‌ها تا آن زمان موقعیت بهتری را برای خود داشته باشند، زیرا شاخص‌ها در ابتدای ماه آوریل  امیدوار‌کننده است.

وی در ادامه در زمینه چشم‌انداز سه ماهه دوم سال می‌گوید: یک نظر‌سنجی از ۶۶۶ متخصص و ذی‌نفعان زنجیرۀ تامین کانتینر که اوایل  آوریل سال ۲۰۲۳ میلادی توسط Container xChange انجام شد، نشان می‌دهد پاسخ د‌هندگان اعتقاد دارند در سه ماهه دوم زمان مهمی برای اپراتورها‌‎، اجاره کنندگان و مالکان کشتی است؛ زیرا  پس از تمدید قرارداد‌ها در ماه می‌زمان حیاتی برای آماده سازی صنعت کانتینر به منظور رسیدن به روز‌های اوج  فرا می‌رسد.   

در ادامه این گزارش آمده است: «هری دوونگ» مدیر‌عامل Pudong Prime معتقد است در سه ماهه دوم سال جاری میلادی تقاضای متوقف شده در حمل‌و‌نقل کانتینری افزایش یافته و شرایط بهتری برای حمل‌و‌نقل کانتینری مهیا خواهد شد.

وی در ادامه می‌گوید: منطقه آسیای جنوب شرقی به عنوان یک منطقه مشارکتی با اقتصاد قوی ظاهر شده و استراتژی تجاری متنوع‌تری را در زمینه منابع و تولید دنبال می‌کند. همین کار یک نوع تنوع تجارت مفید برای تجارت اقیانوسی خواهد بود و این امر باعث رونق تجارت منطقه‌ای در آسیا می‌شود. به گفته وی در سه ماهه دوم ۲۰۲۳ میلادی تجارت مستقیم از منطقه آسیا به آمریکای شمالی و اروپا افزایش می‌یابد. به طور کلی چشم‌انداز مناسب‌تری در انتظار صنعت کانتینری است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار