۱۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۹

ثبت ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر سفر دریایی به جزایر خلیج فارس در نوروز

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان هرمزگان با اشاره به اینکه در ایام نوروز سه میلیون و ۸۰۰ هزار نفر سفر دریایی به جزایر ثبت شده است، عنوان کرد: طی این سفر‌ها ۸۸ هزار تردد دریایی توسط لندینگ کرافت‌ها و شناور‌های دریایی بوده است.
کد خبر: ۹۵۵۵۹

ثبت ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر سفر دریایی به جزایر خلیج فارس در نوروز


محمد محسنی در گفتگو با خبرنگار مانا با اشاره به استقبال بی‌نظیر مسافران نوروزی از سفر به استان هرمزگان و جزایر خلیج فارس بیان داشت: در مجموع بر اساس آخرین آمار اخذ شده، ۷ میلیون و ۸۸۰ هزار نفر مسافر در  استان هرمزگان اقامت داشتند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان هرمزگان افزود: این آمار شامل اقامت در اقامتگاه‌های رسمی، غیررسمی و  اضطراری است که نسبت به مشابه سال گذشته با  ۴۵ درصد رشد همراه بوده است.

این مقام مسئول در استان هرمزگان در ادامه با اشاره به اینکه سه میلیون و ۸۰۰  هزار نفر سفر دریایی به جزایر ثبت شده است، عنوان کرد: طی این سفر‌ها ۸۸ هزار تردد دریایی توسط لندینگ کرافت‌ها و شناور‌های دریایی بوده است.

وی یادآور شد: به مسافران توصیه شد که  اصراری برای سفر دریایی به جزایر نداشته باشند و از تردد با شناور‌های غیرمجاز از مبادی غیررسمی به‌شدت خودداری کنند که این امر مورد توجه آن‌ها نیز قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه استان هرمزگان یکی از پرجاذبه‌ترین استان‌هایی است که میزبانی مسافران و گردشگران را داشته است، تصریح کرد: بالغ بر دو میلیون نفر از مسافرانی که هرمزگان را به‌عنوان مقصد گردشگری انتخاب کرده‌اند، از جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و ... بازدید کرده‌اند.

محسنی با اشاره به شلوغی و ازدحام مسافران و گردشگران نوروزی در جزیره قشم گفت: خدمات به نحو مطلوب در جزیره قشم به مسافران ورودی ارائه و رضایت آن‌ها جلب شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان هرمزگان با اشاره به اینکه از ویژگی‌های خوب خدمات و مراکز گردشگری جزیره قشم آموزش و توانمندسازی جوامع محلی است، افزود: گردشگری جزیره قشم به زودی به نقطه مطلوب خود دست خواهد یافت.

وی در ادامه گفته‌های خود از انجام بیش از یک هزار نفر بازدید نظارتی از تأسیسات گردشگری هرمزگان تا پایان تعطیلات نوروز خبر داد و گفت: نظارت‌ها از ۱۷ اسفندماه سال گذشته شامل نظارت بر دفاتر خدمات مسافرتی، رستوران‌های بین‌راهی، سفره‌خانه‌ها، هتل‌ها، مهمان‌پذیرها، اقامتگاه‌های بوم‌گردی و دیگر مراکز اقامتی انجام شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار