۱۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۸

جابه‌جایی ۳۲۰ میلیون تُن کالا توسط ۱۰۰ خط کشتیرانی کانتینری در ماه مارس ۲۰۲۳

تعداد ۶۵۵۹ کشتی فعال کانتینری متعلق به ۱۰۰ خط کشتیرانی بیش از ۲۶ میلیون و ۷۳۶ هزار teu کانتینر را در پایان مارس ۲۰۲۳ میلادی در سراسر آب‌های بین‌المللی جابه‌جا کردند.
کد خبر: ۹۵۵۵۲

جابه‌جایی ۳۲۰ میلیون تُن کالا توسط ۱۰۰ خط کشتیرانی کانتینری در ماه مارس ۲۰۲۳


به گزارش گروه بین‌الملل مانا موسسه آلفا‌لاینر؛ در تازه‌ترین گزارش خود پیرامون عملکرد ۱۰۰ شرکت کشتیرانی کانتینری اعلام کرد: در پایان ماه مارس حدود ۳۱۹ میلیون و ۸۲۶ هزار تُن کالا توسط خطوط کشتیرانی به  سراسر جهان  حمل  شده است.

بر اساس این گزارش خط کشتیرانی MSC سوئیس با ۴۸۳۴۵۵۱ TEU کانتینر و ۷۴۱ فروند کشتی همچنان در لیست برتر ۱۰۰ شرکت کانتینری دنیا قرار دارد؛ پس از آن شرکت مرسک با ۴۱۸۲۳۳۱ TEU ظرفیت و ۶۹۶ فروند کشتی در رتبه بعدی قرار دارد.

در ادامه گزارش آمده است: شرکت MSC در پایان مارس ۲۰۲۳ میلادی ظرفیت ناوگان خود را ۱۸.۲ درصد و شرکت مرسک ظر‌فیت ناوگان خود را ۱۵.۷ درصد گسترش داده است. در همین حال خط کشتیرانی فرانسوی CMA CGM با ۳۴۰۹۷۷۶ TEU کانتینر توانست ظرفیت ناوگان خود را ۱۲.۸ درصد بالا ببرد.

در ادامه گزارش آمده است شرکت MSC سوئیس در حال حاضر ۴۵۰ کشتی ملکی و ۲۹۱ کشتی اجاره‌ای دارد و ۱۲۷ کشتی نیز در دست سفارش  ساخت و یا خرید و اجاره دارد.

از سوی دیگر شرکت مرسک با ۳۴۴ کشتی ملکی، ۳۵۲ کشتی اجاره‌ای و ۲۹ کشتی در دست خرید و ساخت  رتبه بعدی را در اختیار دارد.

خط کشتیرانی فرانسه با ۲۳۹ کشتی ملکی و ۳۶۵ کشتی اجاره‌ای ۱۰۰ کشتی را در دست سفارش ساخت و خرید دارد.

شرکت کاسکو چین با ۴۶۴ کشتی که ۱۷۸ فروند آن‌ها ملکی و ۲۸۶ فروند آن‌ها اجاره‌ای است ۴۵ کشتی را در دست ساخت دارد.

شرکت هاپاگ‌لوید آلمان با ۲۴۷ کشتی که ۱۲۰ فروند ملکی، ۱۲۷ فروند اجاره‌ای است تعداد ۱۷ کشتی را در دست ساخت و خرید دارد.

اورگرین  با ۲۱۳ کشتی که ۱۲۸ فروند آن ملکی و ۸۵ فروند آن اجاره‌ای است، ۴۹ کشتی را در دست ساخت و خرید دارد.

تعداد کانتینر‌هایی که طی ماه مارس در مسیر ترانس آتلانتیک جابه‌جا شده ۱۷۰۸۷۳ TEU کانتینر بوده و در مسیر ترانس پاسیفیک  نیز ۵۰۴۷۳۱ TEU کشتی کانتینری جابه‌جا شده است. تعداد ۴۲۳۱۵۹۵  TEU کانتینر نیز در مسیر اروپا جابه‌جا شده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار