۱۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۷

بندر انزلی رتبه نخست جذب گردشگران در استان گیلان

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان با اشاره به کسب رتبه دوم کشوری جذب گردشگران نوروزی توسط استان گیلان گفت: بیشترین میزان گردشگران ورودی به شهرستان‌های ساحلی سفر کردند که در این میان بندر انزلی رتبه نخست جذب گردشگران را در استان به خود اختصاص داد.
کد خبر: ۹۵۵۴۸

بندر انزلی رتبه نخست جذب گردشگران در استان گیلان


ولی جهانی در گفتگو با خبرنگار مانا با اشاره به کسب رتبه دوم کشوری جذب گردشگران نوروزی توسط استان گیلان گفت: بیشترین میزان گردشگران ورودی به شهرستان‌های ساحلی سفر کردند که در این میان بندر انزلی رتبه نخست جذب گردشگران را در استان به خود اختصاص داد.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان ادامه داد: بعد از بندر انزلی، شهرستان‌های رودسر، آستارا و لنگرود رتبه‌های بعدی جذب گردشگران نوروزی را در سطح استان گیلان کسب کردند.

وی با اشاره به رونق تفریحات دریایی در آب‌های ساحلی استان گیلان طی ایام نوروز، بیان داشت: امکانات تفریحات دریایی شامل شناور‌های تندرو و جت اسکی در تمام شهرستان‌های ساحلی استان به گردشگران خدمات ارائه می‌دادند.

جهانی با اشاره به استقرار ناجیان غریق در طول نوار ساحلی استان گیلان در ایام نوروز جهت امداد و نجات احتمالی مسافران نوروزی، تصریح کرد: با تدابیر اندیشیده شده خوشبختانه هیچ گونه گزارشی مبنی بر غرق شدگی در دریا و رودخانه‌های استان طی ایام نوروز نداشتیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان در ادامه اعلام کرد: بر اساس گزارش نهایی ستاد هماهنگی خدمات سفر در مجموع  ۱۱ میلیون و ۵۹۰ هزار و ۷۷۴ نفر به گیلان سفر کردند که این رقم نسبت به نوروز سال گذشته ۳۰ درصد رشد داشت.

وی ادامه داد: همچنین ۱۲ میلیون و ۹۰ هزار نفر شب اقامت در مراکز اقامتی ثابت و موقت استان ثبت شد که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۸۹ درصدی داشته است.

جهانی در ادامه گفته‌های خود رقم گردشگران خارجی اقامت‌کننده در استان را در این مدت ۳۰۵ نفر عنوان کرد و گفت: میزان اقامت گردشگران خارجی در گیلان نیز نسبت به دوره مشابه سال گذشته ۶۱ درصد افزایش نشان می‌دهد.

به گفته این مقام مسئول در استان گیلان، ملیت گردشگران خارجی سفر کننده به گیلان از کشور‌های آذربایجان، روسیه، پرتغال، ترکیه، عراق، افغانستان، مغولستان، ازبکستان، چین، هند، لبنان، کره و سوئد گزارش شده است.

مدیرکل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان تصریح کرد: ارائه خدمات شایسته به مسافران از سوی تمام تاسیسات گردشگری تحت پوشش از جمله هتل‌ها، هتل آپارتمان‌ها، مهمان‌پذیرها، مجتمع‌های خدماتی رفاهی و تفریحی، اقامتگاه‌های بومگردی، رستوران‌ها و سفره خانه‌های سنتی درطول ایام نوروز از اهمیت زیادی برخوردار بود و با متخلفان برخورد شد.

جهانی مجموع بازدید‌های نظارتی از مراکز اقامتی، دفاتر خدمات مسافرتی، رستوران‌ها و مراکز پذیرایی و بین راهی را ۸۰۰ مورد از آغاز فعالیت ستاد سفر استان اعلام کرد و گفت: این بازدید‌ها در راستای کنترل کیفیت خدمات واحد‌های اقامتی و تاسیسات گردشگری و نیز بازدید از روند اجرای پروتکل‌های بهداشتی برای جلوگیری از شیوع کرونا انجام شده است.

به گفته مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان، در این مدت بیش از سه هزار بازدید دستگاه‌های عضو ستاد خدمات اجرای سفر انجام شد  که ۸۰۰ مورد توسط اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و ادارت تابعه صورت گرفته است.

جهانی ادامه داد: همچنین در پی بازدید‌های کارشناسان اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان  در این مدت فعالیت دو واحد متخلف تعلیق یا تعطیل شده است.

وی یادآور شد: استان گیلان در حال حاضر ۳۱۲۲  تأسیسات گردشگری شامل ۱۳۰ هتل، ۱۳۵ هتل‌آپارتمان، ۱۴۵ واحد اقامتی بوم‌گردی، ۲۰۰۰ خانه مسافر، ۱۴۰ مهمان‌پذیر،   ۴۰۰ واحد پذیرایی، ۸۵ دفتر خدمات مسافرتی، سه مزرعه گردشگری و ۷۵ مرکز اطلاع‌رسانی گردشگری دارد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان گفت: علاوه بر اینکه امکان اقامت مسافران و گردشگران در هتل‌ها، اقامتگاه‌های سنتی، مهمانپذیر، هتل آپارتمان، اقامتگاه بومگردی، خانه مسافر فراهم شد اقامتگاه‌های موقت، تأسیسات اقامتی وابسته به وزارت آموزش و پرورش و سایر مراکز اقامتی ادارات و دانشگاه‌ها نیز برای این امر بسیج شده است.

جهانی در خاتمه سخنان خود اذعان داشت: با وجود اتمام سفر‌های نوروزی، اما همچنان تعداد زیادی گردشگر به ویژه در ویلا‌های شخصی خود استقرار دارند و پیش‌بینی می‌شود روند چشمگیر گردشگران به استان گیلان تا پایان تعطیلات عید فطر همچنان ادامه داشته باشد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار